Kampanie brandingowe w programmatic buying – jak generować widoczne zasięgi i budować świadomość marki?

Temat numeru

Gdy piszemy te słowa, w Polsce powoli rozkręca się epidemia koronawirusa, a my widzimy już pierwsze nerwowe ruchy w branży marketingu internetowego. Nic dziwnego, bo ta dość specyficzna sytuacja społeczna oraz gospodarcza będzie miała niebagatelny wpływ na to, co i jak reklamujemy. Mimo tego jesteśmy przekonani, że dobre praktyki w zakresie prowadzenia kampanii brandingowych są dość uniwersalne i będą obowiązywać także teraz.

Cele i parametry jakościowe kampanii brandingowej

Wszystkie działania, które prowadzimy, realizując kampanię brandingową, wynikają bezpośrednio z założeń każdej takiej kampanii. 

POLECAMY

Założenia typowej kampanii brandingowej:

  • chcemy dotrzeć z komunikatem reklamowym do jak największej liczby osób z wybranej grupy docelowej,
  • zależy nam, by komunikat został przez tych ludzi zobaczony i utrwalił się im w pamięci,
  • powinniśmy dbać o prezentowanie naszych kreacji w bezpiecznym otoczeniu,
  • im tańszy możemy kupić ruch przy utrzymaniu jego parametrów jakościowych, tym lepiej.


Celem każdej kampanii brandingowej jest po prostu odpowiednio duża liczba widocznych wyświetleń reklamy u jak największej liczby osób ze zdefiniowanej grupy docelowej. Istotny będzie więc:

  • frequency capping (limit odsłon na jedną osobę w zadanym okresie), 
  • zasięg kampanii wyrażony w unikalnych użytkownikach, do których udało się dotrzeć, 
  • widoczność, czyli viewability kampanii. 

Wszystkie odsłony muszą być kupowane w bezpiecznym otoczeniu, tj. w pobliżu treści, które nie budzą kontrowersji. 
Rynek programatyczny i działające na nim platformy zakupowe (DSP, ang. demand-side platforms) są idealnym miejscem do prowadzenia tego typu kampanii. Dają olbrzymią wygodę obsługi zakupu w jednym miejscu, począwszy od wrzucania i ewentualnego podmieniania kreacji przez dodatkowe możliwości targetowania oraz optymalizacji zakupu w bardzo szerokim zakresie, skończywszy na jednym wspólnym frequency cappingu, jednym spójnym raporcie i jednej fakturze od platformy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy