Jak zbudować strategię sprzedaży na Amazonie w 2022 r.?

Case study

Strategia sprzedaży na Amazonie to wciąż bardzo rzadko spotykane zjawisko w polskim e-commerce. Najczęściej wynika to z niedoceniania potencjału biznesowego największej platformy marketplace w Europie i na świecie, ale też z braku czasu, który trzeba poświęcić na bieżące czynności operacyjno-taktyczne.

Dlaczego zatem potrzebujesz strategii i warto poświęcić czas oraz zasoby na jej zbudowanie? Ponieważ stanie się ona przewodnikiem po wszystkich skomplikowanych procesach Amazona dla Twojego e-commerce’u, prowadzącym do pełnego wykorzystania potencjału marketingowego i sprzedażowego – zarówno na polskim, jak i zagranicznych rynkach.

POLECAMY

Zanim zaczniesz budować strategię

Punktem wyjścia do stworzenia skutecznej strategii sprzedaży na Amazonie jest analiza i określenie długoterminowych szans oraz zagrożeń związanych z aktualnym modelem sprzedaży. Być może w wyniku takiej analizy pierwszym krokiem ku budowie strategii będzie… zmiana tego modelu. Przed wyborem porównaj kluczowe aspekty każdego z sposobu sprzedaży na Amazonie (tab. 1). 
 

Rys. 1. Oferta Vendora. Źródło: amazon.pl


Warto zaznaczyć, że o ile modele FBM i FBA są ogólnie dostępne dla każdego sprzedającego, o tyle sprzedaż w modelu Vendor dostępna jest wyłącznie na zaproszenie przedstawicieli Amazona – 
zazwyczaj dla producentów i właścicieli marek. W dużym skrócie: jesteśmy wówczas odpowiedzialni za utworzenie listingów produktowych, reklamy PPC i terminowe dostarczanie towarów do Amazona w ilościach hurtowych na zasadach transakcji B2B. W zamian na l...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy