Reklama programatyczna krok po kroku
Po pierwsze, niewątpliwą zaletą reklamy programatycznej jest swego rodzaju automatyzacja procesów zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowych, którą można porównać do mechanizmów znanych choćby z nowoczesnych giełd kapitałowych. Nie jest natomiast prawdą, że transakcje w tym ekosystemie odbywają się tylko i wyłącznie w modelach aukcyjnych.
POLECAMY
Reklama programatyczna często mylnie utożsamiana jest tylko i wyłącznie z tzw. modelem RTB (Real Time Bidding), gdzie transakcje odbywają się na zasadzie aukcji, w której uczestniczy praktycznie nieograniczona liczba kupujących oraz sprzedających, a cena ustalana jest w oparciu o relację popytu i podaży. Tymczasem istnieje jeszcze kilka innych modeli, które umożliwiają zakup w oparciu o odmienne założenia.
Przykładem może tu być choćby model Programmatic Guaranteed, w którym transakcja odbywa się pomiędzy pojedynczym kupującym oraz sprzedającym w oparciu o stałą cenę, co można porównać do standardowego modelu zakupu reklamy.
Istnieje również model Preferred Deal, który różni się od Programmatic Guaranteed jedynie tym, że sprzedający nie gwarantuje dostępności zasobów kupującemu, gdyż te mogą zostać uprzednio zakupione przez inny podmiot, z ...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!