Jak w 2023 r. projektować działania marki w social mediach?

Temat numeru

Z każdym rokiem na rynku mediów społecznościowych pojawiają się nowości – nowe platformy, nowe formaty, nowe możliwości w działaniach płatnych. Przełom roku to także okazja do podsumowań trendów w social mediach i dyskusji na temat dalszego rozwoju ekosystemu społecznościowego. W dynamicznie zmieniającym się świecie social media są jednak rzeczy, które mimo pędu zmian pozostają niezmienne. Do takich należy z pewnością strategiczne podejście do projektowania komunikacji w mediach społecznościowych.

Jeśli zatem chciałeś(-łaś) się z tego artykułu dowiedzieć, jak w nowy sposób projektować działania marki w mediach społecznościowych w 2023 r., to być może będziesz rozczarowany(-a) – powinieneś(-aś) robić to tak, jak realizowałbyś(-abyś) to w 2022 r.: wychodząc od potrzeb biznesowych oraz celów do osiągnięcia za pomocą kanałów social mediowych. Większość „nowości” to bowiem jedynie narzędzia, które należy uwzględnić w realizacji strategii. 

POLECAMY

W naszym artykule systematyzujemy najważniejszą wiedzę, pomagając przejść krok po kroku przez strategiczną część planowania działań w mediach społecznościowych.

Od celów biznesowych do celów social mediowych

Mając na uwadze dostępne w social mediach mechaniki działania, projektowane w nich aktywności z zakresu działań B2C można przyporządkować trzem głównym celom: 

  1. zwiększaniu udziałów marki w rynku; 
  2. lojalizacji konsumenta;
  3. pobudzaniu ruchu we własnych serwisach internetowych. 

Trzy cele wyjściowe nie oznaczają, że działań im przyporządkowanych nie da się prowadzić równolegle, czy uz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy