Jak tworzyć skuteczne kreacje w komunikacji reklamowo-promocyjnej – dobre praktyki, inspiracje

Temat numeru

Konia z rzędem temu, kto odpowie na zadane powyżej pytania. Gdyby istniał skuteczny gotowiec reklamowy, to w zasadzie nie oglądalibyśmy niczego innego niż reklamy. Jak zatem planować kampanie, które dotrą do konsumentów i przyciągną ich uwagę?

Masz produkt. Chcesz go sprzedać, chcesz na nim zarobić? Jaki jest Twój cel? Nie musi być koniecznie sprzedażowy, może być także wizerunkowy. A może chcesz zrobić reklamę porównawczą i pokazać, że Twój produkt jest lepszy niż Twojego największego konkurenta? Określenie swojego celu jest bardzo trudne, a dobrze zdefiniowany cel to połowa sukcesu. 

POLECAMY

Kogo chcesz zainteresować reklamą?

Równie ważna jak cel jest grupa docelowa. Puszczanie reklamy w powietrze i liczenie na to, że może komuś się spodoba, to raz – zmarnowany budżet, dwa – zmarnowany potencjał, trzy – tracenie na jakości marki. W pierwszym przypadku wiadomo, o co chodzi – płacimy agencji za kampanię reklamową z nieodpowiednio dobraną grupą docelową, a nasza reklama trafia do przypadkowych odbiorców, którzy nie są zainteresowani naszym produktem. W ten sposób topimy kasę. Drugie – robimy świetną reklamę, która wywołuje efekt WOW u właściwie zdefiniowanej grupy odbiorczej. Przeznaczona jednak dla randomowego odbiorcy, pomimo potencjału, nie robi wrażenia. I wreszcie trzecie – bombardujemy przypadkowego klienta wciąż tą samą reklamą. Klient zna (spontanicznie) naszą markę, ale nie kupuje jej produktów. Wciąż powtarzająca się reklama powoduje irytację i początek negatywnych konotacji z marką. Co należy zatem określić przy doborze grupy docelowej? To może być wiek, płeć, wykształcenie, wielkość miasta, w którym żyją nasi odbiorcy, zawód, status majątkowy, zainteresowania/hobby i wiele innych. Oczywiście te dane określa się adekwatnie do celu, pomysłu i rodzaju reklamy (w jakich środkach masowego przekazu bę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy