Jak stworzyć niemal idealny plan mediowy na 2020 r.?

Temat numeru

W ciągu ostatnich lat byliśmy świadkami wielu zmian w marketingu online. Pokonane zostały kolejne kamienie milowe – wg prognoz eMarketera w tym roku globalny udział digitalu w wydatkach na reklamę wyniósł 50,1%. Zmiany te oprócz tego, że faworyzują pewne kanały kosztem innych, pokazują też głębszą rewolucję w podejściu do planowania mediów.

Kampanie online w 2020 r.

Tradycyjne media (takie jak duże tytuły prasowe czy telewizja) trafiały do szerokich rzesz odbiorców. Kampanie online również są w stanie generować wysokie zasięgi, ale główna siła tego medium to mnogość narzędzi i formatów, a także sposobów targetowania, które pozwalają precyzyjnie trafić do wybranego odbiorcy. Czy w takim kontekście możliwe jest w ogóle mówienie o idealnym planie mediowym? A może istnieją pewne części wspólne, które zawsze mają rację bytu?

POLECAMY

Przygotowanie założeń

Niezależnie od tego, jaki cel stawiasz przed kampanią, jakość rezultatów, które możesz dzięki niej uzyskać, jest uzależniona wprost od tego, jak dużo czasu i wysiłku poświęcisz na przygotowanie jej założeń. Biorąc pod uwagę produkt, który reklamujesz, powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:

  • Do kogo chcę mówić? Kto jest docelowym konsumentem mojego produktu? Pytanie pomocnicze: z kim komunikuje się moja najbliższa konkurencja?
  • Co chcę osiągnąć dzięki kampanii? Wzrost świadomości, generowanie ruchu na stronę, leady, sprzedaż itd.?
  • Jaki budżet mogę przeznaczyć na kampanię?
  • W jakim okresie planowana jest kampania?

Na niektóre z tych pytań będziesz w stanie odpowiedzieć wcześniej niż na inne. Przy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy