Jak przygotować idealny opis produktu w e-commerce lub opis usługi na stronę internetową?

E-commerce

Strona internetowa bez opisów usług czy produktów jest jak Boże Narodzenie bez śniegu. Niby można przeżyć święta w dobrym nastroju, ale gdzieś w środku czujemy smutek i tęsknotę za białym puchem. Podobnie ze stroną www, która jest pozbawiona treści – będzie ona „pusta” dla wyszukiwarek i nie wzbudzi zaufania klienta, którego dotknie brak informacji o Twojej o ofercie, przez co… ucieknie do konkurencji. Ponadto obecność treści na stronie pomaga w jej pozycjonowaniu. Sprawdź, co powinieneś mieć na uwadze, aby zadbać o idealne opisy produktów i usług!

Dlaczego potrzebujesz opisów na swoją stronę www?

Informacje na temat asortymentu czy treści, które przybliżają zakres świadczonych usług, są konkretną wskazówką dla klienta na temat tego, co masz mu do zaoferowania. Jednak nie tylko użytkownicy wyszukiwarek czytają opisy na Twojej witrynie. Treści te pomagają również robotom wyszukiwarek indeksować zawartość strony internetowej, a wykorzystanie fraz kluczowych dla Twojego biznesu dodatkowo wspiera jej pozycjonowanie.
Możesz dodać na swoją witrynę www opisy produktów lub usług, ale także opisy kategorii czy podkategorii produktowych. Jednak zanim przejdziesz do działania – dowiedz się, jak powinien wyglądać opis idealny, którego treść będzie przyjazna nie tylko dla wyszukiwarek, ale także klientów.

POLECAMY

Jak przygotować idealny opis na stronę internetową?

1. Zadbaj o unikalne treści
Najważniejsza kwestia – opis powinien być unikalny. Zamiast kopiować treści od konkurencji w całości lub nieznacznie je zmieniać (co przecież jest plagiatem!), lepiej poświęcić czas i/lub zainwestować w nowy opis przygotowany od podstaw.
O ile specyfikacja konkretnego produktu może być taka sama u wielu sprzedawców, to jednak skopiowany z innego źródła opis wpłynie negatywnie na wyświetlanie witryny www w wyszukiwarkach internetowych. Powód? Duplikacja treści! Dla klienta może to być bez znaczenia, że trafia na ten sam opis w kilku sklepach internetowych, jednak Google nie lubi takich zachowań, ceni za to treści unikalne, niepowtarzalne, za które wynagradza stronę wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.
 

Rys. 1. Wyznaczniki dobrego opisu na stronie internetowej

 

Uwaga

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy