Budowa bazy odbiorców
Ostatnio tematem, który stał się głośny, jest budowa bazy mailingowej. Po pierwsze dlatego, że po 25 maja 2018 r. – dniu wejścia w życie unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych – zmieniły się przepisy prawa dotyczące pozyskiwania danych osobowych. Po drugie dlatego, że po RODO wielu administratorom ubyło odbiorców na listach.
25 maja wiele osób skorzystało z prawa do wycofania zgody na przetwarzanie danych. Ponadto niektóre firmy nie miały pewności, czy informacje znajdujące się w ich bazach zostały pozyskane zgodnie z prawem, więc same postanowiły się ich pozbyć, by nie narażać się na grożące sankcje. Część przedsiębiorstw prosiła odbiorców o ponowne wyrażenie zgody na przesyłanie informacji marketingowych (czyli np. newsletterów), co było dużym błędem, ponieważ zgody zebrane zgodnie z przepisami przed 25 maja nie przestały obowiązywać. Tym sposobem wiele osób stanęło przed wyzwaniem odbudowania bazy po RODO.
POLECAMY
Gromadzenie i przetwarzanie danych zgodne z prawem
By przetwarzać dane osobowe, trzeba mieć ku temu podstawę. Może nią być np. wykonanie umowy, takiej jak dostarczenie usługi lub zamówionego towaru. W przypadku wysyłania newslettera podstawą przetwarzania danych jest zgoda wyrażona przez odbiorcę. Nie jest ważne, czy zbierasz informacje o odbiorcach p...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!