Idealna karta produktu w e-commerce – 16 elementów

Temat numeru

Karta produktu jest bardzo ważnym etapem ścieżki zakupowej e-klienta. Mimo to, wiele marek i sklepów online wciąż nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Obawiają się wystąpienia błędów technicznych i trwają przy znanym rozwiązaniu – prostych podstronach i tekstowych opisach. W ten sposób narażają się na spore straty.

Obecnie klienci potrzebują różnych informacji i zachęt, aby zdecydować się na zakup. Wybierając, porównują i analizują dostępne opcje. Wyścig o ich uwagę wygrają te marki i te sklepy, które odpowiedzą na ich potrzeby, a także zagwarantują im doświadczenia zakupowe na wysokim poziomie.

POLECAMY

Jak zdobyć zaufanie klienta i skuteczniej zachęcić go do zakupu w e-commerce?

Oto lista 16 punktów idealnej karty produktu. Prowadzisz e-sklep albo odpowiadasz za sprzedaż online? Sprawdź, ile punktów uzbierasz!

1. Nazwa i unikalny identyfikator produktu

Nazwa produktu w e-sklepie jest kluczowa i ma znaczący wpływ na łatwość wyszukania go w Google. Precyzyjna nazwa ułatwi klientowi (i wyszukiwarce!) domyślenie się, o jaki artykuł chodzi. Dobrą praktyką jest też umieszczenie w nazwie produktu jego kluczowej funkcji.
W przypadku produktów specjalistycznych (części samochodowe, materiały budowlane, elektronika etc.), warto też dodać numer ISBN lub EAN. Pomoże to uniknąć pomyłek i rozczarowań klientów, a także zmniejszy ilość zwrotów.
 

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy