Teoretycznie nie jest to skomplikowane, jednak – jak się okazuje – znalezienie odpowiednich proporcji pomiędzy kanałami w miksie mediowym może przysporzyć nie lada problemów, zwłaszcza w przypadku Facebooka. Dlatego właśnie w artykule poznasz cztery sposoby ułatwiające mierzenie sprzedaży na tym portalu
Ale najpierw podstawy. Czego będziesz potrzebował?
POLECAMY
- Fanpage’a, konta reklamowego i sklepu internetowego.
- Poprawnie zainstalowanego piksela Facebooka. Co to oznacza? W Twojej witrynie powinny być mierzone przynajmniej cztery zdarzenia:
- wejście na stronę (page view) – podstawowy kod piksela wywoływany na każdej stronie,
- wejście na stronę produktową (view content) – kod piksela, który powinien wywołać się po odwiedzeniu przez użytkownika karty produktu; kody zdarzenia należy dodatkowo wzbogacić parametrami: content_type – typ contentu na stronie, czyli w naszym przypadku product, a także content_ids, czyli numer ID produktu, value i currency (waluta). Przykładowy kod znajdziesz poniżej:
- dodanie do koszyka (addtocart) – podobnie jak w przypadku wyświetlenia produktu, wzbogacamy zdarzenie parametrami dotyczącymi ID produktu i wartości,
- zakup (purc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!