Pandemia, wojna w Ukrainie oraz galopująca inflacja sprawiły, że zakupy produktów codziennej potrzeby stały się bardziej zadaniowe, a konsumenci jeszcze chętniej korzystają z nowych technologii, aby dokonać najbardziej rozsądnych wyborów. W szczególności na polskim rynku zakupowym, gdzie od trzech dekad jednym z głównych czynników konkurencyjnych jest cena, persona smart shoppera zyskuje na popularności, co otwiera całą gamę możliwości przed marketerami.
Mimo znaczących wzrostów kanału e-commerce w ostatnich latach, nadal ponad 98% zakupów FMCG w Polsce odbywa się w sklepach stacjonarnych (Gfk, 2022 r.). Korzystanie z internetu odbywa się przede wszystkim za pomocą smartfona, w dużej mierze przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych, m.in. z tzw. kategorii drive to store. Pozwalają one marketerom „połączyć” świat cyfrowy z wymiarem tradycyjnym (online to offline), wspierając komunikację nie tylko świadomościową (awareness), ale również wpływając na intencję zakupową (purchase intent).
Dzięki temu artykułowi dowiesz się więcej nie tylko o charakterystyce polskiego smart shoppera, ale również o narzędziach oraz sytuacjach, w których nowe technologie wspierają Polaków w dokonywaniu przemyślanych decyzji zakupowych w kategorii FMCG.
POLECAMY
Aplikacja własna sieci handlowej | Aplikacja agregująca oferty różnych sieci |
Aktualne gazetki promocyjne | Aktualne gazetki promocyjne |
Listy zakupów (również z opcją odbioru... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!