Algorytm kontra człowiek – kiedy i ile technologii, a gdzie przewaga ludzkiego umysłu w działaniach reklamowo-sprzedażowych online?
Adrian Kaczkowski
Ekspert zakresu wykorzystania rozwiązań MarTech oraz automatyzacji w obszarze marketingu oraz sprzedaży z ponad 8 letnim doświadczeniem. Wdrażał zaawansowane rozwiązania z obszaru Martech w takich firmach, jak Skoda, Orange, T-mobile, Żabka. W ramach grupy IAB zajmuje się krzewieniem wiedzy oraz dobrych praktyk AI. Aktywnie dzieli się wiedzą odnośnie najlepszych praktyk w kontekście sztucznej inteligencji podczas konferencji IAB AI How To. Twórca pierwszego certyfikowanego programu AI dla marketingu i mediów, DIMAQ AI. Członek rady programowej Dimaq AI oraz forum IAB. Współtwórca przewodnika AI w marketingu, który został pobrany ponad 1200 razy.
POLECAMY
W marketingu cyfrowym wyłania się model kolaboratywny, gdzie sztuczna inteligencja (AI) i człowiek realizują zadania wzajemnie uzupełniając swoje role. Algorytmy doskonale generują liczne pomysły, analizują ogromne zbiory danych i optymalizują kampanie w czasie rzeczywistym. Sztuczna inteligencja wykonuje pracę, która dla człowieka z reguły jest dość nudna i powtarzalna.
Ludzki umysł wnosi krytyczną wartość jako pewnego rodzaju kurator, jednocześnie oceniając pomysły, nadając im szerszy kontekst społeczno-kulturowy, biznesowy oraz wprowadzając element intuicji i etyki do procesu decyzyjnego modelu AI.
Technologia przejmuje rutynowe aspekty marketingu i sprzedaży, takie jak analiza, research, wymyślanie pomysłów, analiza dużych zbiorów z danymi czy też tworzenie nowych konceptów reklamowych, uwalniając jednocześnie ludzki potencjał do zadań strategicznych i kreatywnych, gdzie nasza przewaga pozostaje niezaprzeczalna. W efekcie powstaje ekosystem, gdzie algorytmy i ludzie nie konkurują, lecz wspólnie tworzą wartość niemożliwą do osiągnięcia przez żadną ze stron działających samodzielnie.
Dr Anna Gumkowska
Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej z ponad 14-letnim doświadczeniem, specjalizująca się w efektywnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Przez całą swoją karierę działa na styku technologii i biznesu, a od ostatnich 4 lat wspiera organizacje w integracji AI w procesy biznesowe.
Obecnie kieruje Grupą Roboczą AI w IAB Polska oraz zasiada w Radzie Programowej DIMAQ AI, współpracując z ponad 150 ekspertami nad definiowaniem standardów i najlepszych praktyk w branży. Wcześniej odgrywała kluczowe role w Warner Bros. Discovery, Grupie Wirtualna Polska oraz Agora SA, gdzie kształtowała strategie cyfrowe i AI na szeroką skalę.
Ukończyła kurs Oxford Artificial Intelligence for Busines...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!