1. Jaką rolę odgrywa content w działaniach e-commerce (shoppable content, rich content, branding vs. performance)?
Konrad Zach
Founder & CEO thinkhub. Ekspert e-commerce z ponad 20-letnim doświadczeniem w budowie oraz rozwoju internetowych kanałów sprzedaży B2B, B2C i marketplace w Polsce, krajach Unii Europejskiej i Azji. Założyciel firmy consultingowej thinkhub, mentor start-upów z branży digital, wykładowca przedmiotów związanych z cyfrową transformacją na Akademii Leona Koźmińskiego.
POLECAMY
Content is still the King – pomimo hiper szybko rosnącego wpływu sztucznej inteligencji (AI) na ten obszar digital marketingu. Dlatego nie odważę się na postawienie konkretnej tezy na temat kierunku, w którym ewoluuje nasza branża w tym obszarze, czy wyższości shoppable content nad rich content, ale z perspektywy projektów cyfrowej transformacji, w których uczestniczę, tu i teraz zdecydowanie większy (a często kluczowy) nacisk kładziony jest na zwiększenie efektywności = szybkości i jakości tworzenia contentu w celu jeszcze szybszej ekspansji firm na rynki zagraniczne. Jakość i szybkość generowania wielojęzycznej treści wideo, transkrypcji audio czy coraz bardziej naturalnej komunikacji online, pozwalającej na realizację wyzwań związanych np. z kodem kulturowym rynków zagranicznych, to, moim zdaniem, jeden z kluczowych obszarów, nad którym branża content marketingu będzie się skupiać w najbliższym czasie.
Ważnym aspektem, który już dzisiaj może budzić niepokój firm, których strategia opiera się na content marketingu, są wyzwania jakościowe oraz te związane z zabezpieczeniem wartości intelektualnej i związanej z tym odpowiedzialności wizerunkowej, moralnej czy prawnej zarówno twórców, jak i podmiotów wykorzystujących tworzone informacje. Jestem pewien, że firmy, które jako pierwsze opracują skuteczne, łatwo implementowalne i dostępne dla branży narzędzia, rozwiązania zabezpieczające te wyzwania i ryzyko, staną się bardzo szybko unicornami czy decacornami.
Justyna Spytek
Specjalista ds. ecommerce i technologii marketingowych z 20-sto letnim doświadczeniem w tworzeniu strategii digitalowych. Od ponad 10 lat rozwija rozwiązania technologiczne dla e-commerce, wykorzystywane przez największe marki w Polsce i zagranicą oraz doradza w zakresie efektywnego generowanie sprzedaży z działań mediowych. Trener DIMAQ i wykładowca przedmiotów związanych z performance marketingiem na Akademii Leona Koźmińskiego.
E-commerce, jak każdy inny podmiot, powinien przygotowywać swoje działania content marketingowe, opierając się na właściwej strategii. Dobrze opracowane persony, przeanalizowany lejek zakupowy dają możliwość tworzenia t...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!