Eksperci w ogniu pytań

Eksperci w ogniu pytań

Dowiedz się, co zdaniem ekspertów wpływa na to, że wydatki na reklamy mobilne są mniejsze niż na desktopowe, mimo że większość czasu spędzamy na smartfonach. Poznaj kluczowe różnice między reklamą na desktopie a mobilnych oraz najnowsze trendy kształtujące kampanie na smartfonach.

Dlaczego wydatki na reklamę mobilną stanowią „tylko” 1/3 wartości reklamy internetowej, skoro większość czasu (i odsłon) spędzamy na smartfonach?

Przemysław Woźniak
Head of Direct Sales, Spicy Mobile. Doświadczony specjalista marketingu internetowego. Od 2016 r. związany z agencją Spicy Mobile, w której jako szef działu new business odpowiada za sprzedaż bezpośrednią i obsługę klientów agencyjnych. Realizuje kampanie dla czołowych marek konsumenckich oraz sieci handlowych. 

POLECAMY

Mimo że smartfony dominują w konsumpcji internetu, kilka kluczowych ograniczeń wpływa na to, że wydatki na reklamę mobilną stanowią mniejszą część całościowych wydatków na reklamę internetową.
Przede wszystkim, mają na to wpływ ograniczone przestrzenie reklamowe. Ekrany smartfonów są znacznie mniejsze niż monitory komputerów stacjonarnych czy laptopów, co ogranicza ilość dostępnych miejsc na reklamy. Strony desktopowe dysponują wieloma placementami, które nie są dostępne na mobile’u. W przypadku urządzeń mobilnych przestrzeń reklamowa jest znacznie bardziej ograniczona, co utrudnia umieszczenie wielu reklam bez zakłócania doświadczenia użytkownika.
Kolejnym istotnym aspektem jest pomijalność reklam. Na urządzeniach mobilnych istnieje większe ryzyko, że użytkownicy zignorują reklamy. Małe ekrany i interaktywność mobilna sprawiają, że reklamy są bardziej podatne na przypadkowe zamknięcia lub pominięcia. 
Warto też wspomnieć o braku możliwości emisji wielkoformatowych i niestandardowych kreacji reklamowych. Takie formaty mogą być bardziej zauważalne i angażujące, co na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy