Dlaczego wydatki na reklamę mobilną stanowią „tylko” 1/3 wartości reklamy internetowej, skoro większość czasu (i odsłon) spędzamy na smartfonach?
Przemysław Woźniak
Head of Direct Sales, Spicy Mobile. Doświadczony specjalista marketingu internetowego. Od 2016 r. związany z agencją Spicy Mobile, w której jako szef działu new business odpowiada za sprzedaż bezpośrednią i obsługę klientów agencyjnych. Realizuje kampanie dla czołowych marek konsumenckich oraz sieci handlowych.
POLECAMY
Mimo że smartfony dominują w konsumpcji internetu, kilka kluczowych ograniczeń wpływa na to, że wydatki na reklamę mobilną stanowią mniejszą część całościowych wydatków na reklamę internetową.
Przede wszystkim, mają na to wpływ ograniczone przestrzenie reklamowe. Ekrany smartfonów są znacznie mniejsze niż monitory komputerów stacjonarnych czy laptopów, co ogranicza ilość dostępnych miejsc na reklamy. Strony desktopowe dysponują wieloma placementami, które nie są dostępne na mobile’u. W przypadku urządzeń mobilnych przestrzeń reklamowa jest znacznie bardziej ograniczona, co utrudnia umieszczenie wielu reklam bez zakłócania doświadczenia użytkownika.
Kolejnym istotnym aspektem jest pomijalność reklam. Na urządzeniach mobilnych istnieje większe ryzyko, że użytkownicy zignorują reklamy. Małe ekrany i interaktywność mobilna sprawiają, że reklamy są bardziej podatne na przypadkowe zamknięcia lub pominięcia.
Warto też wspomnieć o braku możliwości emisji wielkoformatowych i niestandardowych kreacji reklamowych. Takie formaty mogą być bardziej zauważalne i angażujące, co na...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!