Eksperci w ogniu pytań

Eksperci w ogniu pytań

Gry komputerowe od dawna nie są tylko rozrywką, lecz także potężnym narzędziem marketingowym. O to, jak gaming rewolucjonizuje strategie reklamowe i interakcję z konsumentami zapytaliśmy nasze ekspertki.

Trzy najskuteczniejsze sposoby promocji marki w działaniach gamingowych to:

Karolina Bąkowska
Head of Social Content & Gaming w GoldenSubmarine 

POLECAMY

Sukces kampanii gamingowej tkwi w dobrze przemyślanej strategii i doborze do niej odpowiednich narzędzi, nigdy odwrotnie. Żeby zdobyć serca graczy, musimy zrozumieć ich motywacje i potrzeby, które tak naprawdę sprowadzają się do dwóch rzeczy – grania i konsumowania treści związanych z graniem, czyli aktywnego lub pasywnego zaangażowania w gaming.
Jeśli chodzi o treści gamingowe, to najlepiej odezwać się od ulubionych twórców, którzy świetnie sprawdzą się jako zasięgowi ambasadorzy marki wchodzącej w kategorię. Raport YouGov z 2021 r. wykazał, że aż 22% polskich mężczyzn między 18. a 34. rokiem życia stawia znanych graczy na pierwszym miejscu w rankingu ulubionych influencerów. Dlaczego ich obserwują? Głównie dla rozrywki, ale też dla poprawy własnych umiejętności.
Skille szlifować można też podczas amatorskich turniejów, które są skuteczną metodą na zaangażowanie graczy. O ich popularności może świadczyć ubiegłoroczny turniej międzyszkolny Acer Predator Games, do którego zgłosiło się przeszło 21 tys. uczniów. W poprzednich latach amatorskie rozgrywki organizowały też takie marki, jak Monte Snack, E.Wedel czy Alior Bank, i na pewno zobaczymy kolejne.
Trzecim rozwiązaniem – ale dla dużych budżetów – jest wejście w oficjalną współpracę ze znanymi tytułami gier, jak robi to np. LEGO w przypadku Minecrafta, Fortnite czy Super Mario albo Oshee z Cyberpunk 2077 czy Wiedźminem. Rozpoznawalna gra na opakowaniu to booster sprzedaży docierający do graczy,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy