Eksperci w ogniu pytań

Eksperci w ogniu pytań

E-mail marketing jest jednym z najbardziej efektywnych kanałów dystrybucji treści. Kampanie e-mailowe nadal otrzymują najwyższe zwroty z inwestycji wśród cyfrowych kanałów marketingowych. Co więcej, liczba aktywnych użytkowników poczty e-mail wzrasta z roku na rok. Optymalizacja czy automatyzacja? Co automatyzować w e-mail marketingu? Kiedy optymalizacja i doświadczenie eksperta pozwalają uzyskać lepsze wyniki? Jakie wyzwania czekają na e-mail marketerów? Jakie będą kluczowe trendy na 2023? Na te pytania odpowiedzieli nasi eksperci.

1. Optymalizacja czy automatyzacja? Co automatyzować w e-mail marketingu, a z kolei kiedy optymalizacja i doświadczenie eksperta pozwalają uzyskać lepsze wyniki?

Daniel Werner 
Head of PR & Marketing, odpowiada za strategię komunikacji dla marki Sales Intelligence sp. z o.o. oraz portalu Nokaut.pl.

POLECAMY

Cała zabawa z automatyzacją zaczyna się od zaprojektowania punktów kontrolnych do optymalizacji w przypadku braku realizacji założonych wyników. W scenariuszu automatyzacji kanału e-mail blokują nas dwie rzeczy – sam kanał, dlatego warto uwzględnić wszystkie kanały w trakcie automatyzacji swojej komunikacji, oraz wyobraźnia marketera. Zautomatyzować można w komunikacji naprawdę bardzo wiele, warto jednak zwrócić się do specjalisty, żeby to, co sobie wymyślimy, zostało prawidłowo wdrożone. E-mail marketing musi być częścią komunikacji, nie może być traktowany jako osobny kanał. Nawet patrząc z perspektywy B2B, komunikacja z potencjalnym klientem może przeplatać się z komunikacją na firmowym blogu, portalem LinkedIn czy reklamami na Facebooku. Ważne, aby wiedzieć, kiedy wyłączyć automat, a włączyć realną osobę do tej komunikacji. Tutaj, niestety, nie ma uniwersalnego przełącznika, w zależności od branży scenariusz powinien zawierać odpowiednie opcje na poszczególnych etapach.

Krzysztof Duda
Business & Sales Development Manager, Salelifter.

Myślę, że rok 2023 w e-mail marketingu będzie upływał pod znakiem optymalizacji – wysyłaj mniej, ale z naciskiem na jakość i treść. Nie oznacza to natomiast, że automatyzacja zostanie odstawiona na bok – wręcz przeciwnie, przed marketerami stoi wyzwanie znalezienia złotego środka między automatyzacją i optymalizacją, a następnie skuteczne i mądre wykorzystanie obu tych „narzędzi”. 
Optymalizując zwróćmy uwagę przede wszystkim na odpowiednie dobieranie baz do wysyłek. Chcąc rozbudowywać swoją bazę, należy też stale optymalizować kanały i sposoby pozyskiwania nowych użytkowników. To od ich jakości zależy, jak działania przełożą się na kaloryczność, a to coś, na co jako marketerzy mamy bezpośredni wpływ. Zwróćmy uwagę i przemyślmy, w jaki sposób chcemy budować relacje z odbiorcami, jakie treści wysyłamy, co...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy