1. Optymalizacja czy automatyzacja? Co automatyzować w e-mail marketingu, a z kolei kiedy optymalizacja i doświadczenie eksperta pozwalają uzyskać lepsze wyniki?
Daniel Werner
Head of PR & Marketing, odpowiada za strategię komunikacji dla marki Sales Intelligence sp. z o.o. oraz portalu Nokaut.pl.
POLECAMY
Cała zabawa z automatyzacją zaczyna się od zaprojektowania punktów kontrolnych do optymalizacji w przypadku braku realizacji założonych wyników. W scenariuszu automatyzacji kanału e-mail blokują nas dwie rzeczy – sam kanał, dlatego warto uwzględnić wszystkie kanały w trakcie automatyzacji swojej komunikacji, oraz wyobraźnia marketera. Zautomatyzować można w komunikacji naprawdę bardzo wiele, warto jednak zwrócić się do specjalisty, żeby to, co sobie wymyślimy, zostało prawidłowo wdrożone. E-mail marketing musi być częścią komunikacji, nie może być traktowany jako osobny kanał. Nawet patrząc z perspektywy B2B, komunikacja z potencjalnym klientem może przeplatać się z komunikacją na firmowym blogu, portalem LinkedIn czy reklamami na Facebooku. Ważne, aby wiedzieć, kiedy wyłączyć automat, a włączyć realną osobę do tej komunikacji. Tutaj, niestety, nie ma uniwersalnego przełącznika, w zależności od branży scenariusz powinien zawierać odpowiednie opcje na poszczególnych etapach.
Krzysztof Duda
Business & Sales Development Manager, Salelifter.
Myślę, że rok 2023 w e-mail marketingu będzie upływał pod znakiem optymalizacji – wysyłaj mniej, ale z naciskiem na jakość i treść. Nie oznacza to natomiast, że automatyzacja zostanie odstawiona na bok – wręcz przeciwnie, przed marketerami stoi wyzwanie znalezienia złotego środka między automatyzacją i optymalizacją, a następnie skuteczne i mądre wykorzystanie obu tych „narzędzi”.
Optymalizując zwróćmy uwagę przede wszystkim na odpowiednie dobieranie baz do wysyłek. Chcąc rozbudowywać swoją bazę, należy też stale optymalizować kanały i sposoby pozyskiwania nowych użytkowników. To od ich jakości zależy, jak działania przełożą się na kaloryczność, a to coś, na co jako marketerzy mamy bezpośredni wpływ. Zwróćmy uwagę i przemyślmy, w jaki sposób chcemy budować relacje z odbiorcami, jakie treści wysyłamy, co...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!