Efektywna kampania SEO na amazon

SEM/SEO

Mówiąc o działaniach SEO, zazwyczaj rozumiemy to przez pryzmat wyszukiwarki Google. Mało popularną metodą prowadzonych działań marketingowych są natomiast działania promocyjne na Amazonie – które można prowadzić, dbając o rozwój sprzedaży na tym największym marketplace na świecie. Poznaj zatem najważniejsze elementy sprawnie przeprowadzonej kampanii SEO w Amazonie.

Start działań SEO na Amazonie i czynniki rankingowe

Strategia działań SEO na platformie Amazon na pierwszy rzut oka wydaje się nie różnić od klasycznie pojmowanej strategii SEO w wyszukiwarce Google. Zarówno bowiem jedno, jak i drugie działanie wymaga kompleksowej analizy konkurencji – tylko i wyłącznie sprawnie przeprowadzony proces analizy umożliwi zrozumienie, dlaczego konkurencja jest przed Tobą i co takiego zostało wykonane u innych sprzedających, że lepiej rankują w wyszukiwarce wewnętrznej. 

POLECAMY

W jednym i drugim ekosystemie należy również przeprowadzić analizę potencjału i wybór słów kluczowych (ale i na tej płaszczyźnie jest sporo różnic – o których wspomnę w dalszej części artykułu) i dobrać je maksymalnie trafnie. Bez tego nie uda Ci się pozyskiwać konwertującego ruchu z kart produktowych. 

Między tymi dwoma ekosystemami występuje też jednak kilka znaczących różnic, wśród których możemy wyróżnić:

  • słowa kluczowe w Amazonie są ukierunkowane wyłącznie na produkty i zazwyczaj są krótsze niż te stosowane w wyszukiwarce Google;
  • powtórzenia słów kluczowych: optymalizując swoje strony pod kątem Google nie zawsze użycie raz danej frazy umożliwi lepsze rankowanie w wyszukiwarce. Natomiast w ujęciu Amazon SEO: wystarczy tylko raz użyć danego słowa kluczowego, aby umożliwić uzyskanie lepszej pozycji na dane zapytanie. Oczywiście istotne jest w tym momencie, gdzie dana fraza kluczowa będzie użyta (umieszczenie jej w tytule będzie bardziej efektywne niż np. w bullet points’ach);
  • link building nie ma wpływu na pozycje w wyszukiwarce Amazon, w odróżnieniu od Google, gdzie pozyskiwanie odnośników stanowi kluczowy element budowania autorytetu domeny;
  • współczynnik konwersji (CTR) – dla Google nie ma jednoznacznego stanowiska, na ile jest to ważny element poprawiania widoczności stron w wyszukiwarce, natomiast dla Amazona kluczowa jest sprzedaż (...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy