Digital Mediaplan 2022 - jak zaplanować skuteczne działania? Jak wykorzystać trendy i zmiany rynkowe w relacji klient – marka?

Temat numeru

Nadchodzący rok zapowiada wiele wyzwań dla branży marketingowej oraz digital mediów. Co dokładnie jest na horyzoncie tego sektora?

W ciągu ostatnich 24 miesięcy przeszliśmy największą transformację cyfrową i społeczną, w tym istotne punkty zmiany na platformach społecznościowych, rosnąca rola wideo i audio, wzrost roli influencerów optymalizujących kontakt z marką. Największą zmianę stanowi natomiast pokonanie bariery zakupów online dla dotychczas niezdecydowanych na tę formę, a co najważniejsze – jest to zmiana trwała. Według najnowszego raportu Gemius, E-commerce w Polsce 2021, 57% konsumentów twierdzi, że będzie kupowało online tak samo często jak podczas pandemii (rys. 1) [1]. W młodszej grupie docelowej (w wieku 15–24 lat) większość konsumentów będzie łączyć zakupy online i offline. Wskazuje to na istotę budowania atencji szczególnie dla generacji Z dla zakupów online. Wiele platform mediowych wychodzi temu naprzeciw, rozwijając social commerce i coraz to nowsze sposoby identyfikacji marek i sprzedaży produktów do aktywizacji odbiorców. 
Na znaczeniu przybierają zintegrowane działania między platformami, ewoluująca koncepcja metaverse czy wspominany podczas tegorocznego wydarzenia Web Summit wzrost znaczenia kryptowaluty i niewymienialny token (NFT, non-fungible token), mający np. zastosowanie w planowanym etapie rozwoju technologii na Twitterze. 
Wszystkie te elementy będą ogrywać istotne role w nadchodzącym roku r...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy