Digital Customer Journey użytkownika kupującego nowy samochód

Case study

W 2019 r. 825 000 nowych samochodów zostało kupionych online. Według badań Frost & Sullivan do 2025 roku za pośrednictwem platform internetowych sprzeda się nawet 6 mln pojazdów. Aby lepiej poznać ścieżkę użytkownika kupującego nowe auto w kanale digital, Volkswagen Polska przeprowadził dedykowane zagadnieniu badanie.

Na całym świecie z możliwości zakupu samochodu za pośrednictwem platform internetowych można skorzystać u 10 producentów. W Polsce jedną z pierwszych marek, która wdrożyła sprzedaż internetową swoich nowych samochodów, była Škoda. „Kanał sprzedaży digital jest przyszłością branży samochodowej. Nie oznacza to, że salony znikną z rynku, zmienią jednak nieco swoją funkcję. Staną się ośrodkami doświadczeń i jazd próbnych oraz miejscami, z których klienci odbierają zakupione przez internet auta. Już dziś nasz klient może zamówić nowego Volkswagena bez wychodzenia z domu za pomocą platformy sklep.volkswagen.pl” – wyjaśnia Wojciech Usak, dyrektor marketingu marki Volkswagen w Polsce.
 

POLECAMY

Rys. 1. Future of Dealerships – Volkswagen 2020 FROST & SULLIVAN

 

Rys. 2. Wyniki badań

Digit

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy