Cztery trendy w reklamie wideo, na które należy postawić w 2022 r.

Temat numeru

Wideo to chyba najszybciej zmieniający się segment rynku reklamy online, w którym dynamika pojawiania się nowych trendów i możliwości technologicznych przyprawia o zawrót głowy. To już nie czasy trwającego 7 lat „roku mobile’u”. O wielu dzisiaj standardowych rozwiązaniach kilka lat temu nikt jeszcze nie słyszał. Tym bardziej warto trzymać rękę na pulsie rynkowych trendów, by wiedzieć, na jakie kanały postawić i jak planować w nich kampanię. Poniżej kilka przykładów kierunków rozwoju wideo, które moim zdaniem należy szczególnie uważnie obserwować w najbliższych miesiącach.

1. Rosnące znaczenie Smart TV

Na całym świecie jednym z mniej oczekiwanych efektów wybuchu pandemii był lawinowy wzrost zakupu nowoczesnych telewizorów. W Stanach Zjednoczonych np. prawie połowa telewizorów z funkcją Smart TV została zakupiona już po wprowadzeniu pierwszych lockdownów. W Polsce sytuacja wyglądała podobnie i również wiele osób zdecydowało się podczas pandemii na zakup nowego TV. A ponieważ większość nowych telewizorów posiada funkcję Smart TV, reklama wideo w tym segmencie bardzo szybko zaczęła odgrywać istotną rolę w mediamixie. 
Badanie przeprowadzone przez Videotrack wskazuje, że już 2/3 polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 6 na 10 deklaruje aktywne z korzystanie z aplikacji dostępnych na ich telewizorach. Odnosząc te wyniki do liczby polskich internautów w wieku 16+ – nietrudno obliczyć, że mamy w Polsce 10,5 mln użytkowników aktywnie korzystających ze Smart TV. Specyfika odbioru treści na tego typu telewizorach sprawia, że zamiast dwóch oddzielnych mediów o odmiennej charakterystyce (TV oraz internet), mamy dwa modele oglądania treści – linearny oraz VoD i oba mogą być realizowane zarówno w telewizji, jak i w sieci. Telewizor staje się jednocześnie czymś więcej niż sprzętem do biernego oglądania kanałów i coraz bardziej jest interaktywnym centrum domowej rozrywki, w którym ciągle wyszukujemy ciekawych materiałów wideo. 
Rolę SmartTV widać w wynikach realizowanych kampanii...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy