Content marketing w mediach społecznościowych – jak robić to dobrze?

Social Media

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift, aż 53% użytkowników Instagrama choć raz kupiło produkt po ujrzeniu go na tym portalu, a 7% zrobiło to ponad 10 razy. Coraz więcej nieaktywnych w innych social mediach marek z różnorodnych branż decyduje się na wykorzystanie Instagrama w ich strategiach komunikacyjnych. W obecnych realiach związanych z pandemią COVID-19 Instagram, a także inne media społecznościowe będą stanowiły główne źródło, z których pozyskiwać się będzie wiedzę na temat produktów. Należy umiejętnie z tego skorzystać. Jak zatem to zrobić?

Profesjonalizacja hasztagów

Influencer marketing to biznes. Każda kampania przeprowadzona na Instagramie musi realizować cele biznesowe marki, która decyduje się wykorzystać media społecznościowe do działań reklamowych. Przed rozpoczęciem pracy powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, czy kanał social media jest najlepszym sposobem na ich zabezpieczenie. Jakie to mogą być cele?

POLECAMY

  • promowanie nowego produktu,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej,
  • podkreślanie atrybutów marki,
  • budowanie świadomości brandu,
  • zwiększenie liczby pozytywnych komentarzy i opinii na temat marki,
  • budowanie społeczności,
  • zwiększenie ruchu w sklepie,
  • tworzenie dodatkowego contentu do wykorzystania w innych kanałach.

Jednym z najistotniejszych kryteriów podczas tworzenia kampanii influencerskich w mediach społecznościowych jest odpowiedni dobór twórców. Kreowane przez nich materiały muszą być merytoryczne, zgodne z precyzyjnie określonymi założeniami akcji oraz cechować się najwyższą jakością, co nie zawsze jest tożsame z samą estetyką. Niezwykle istotna jest także struktura osób śledzących ich profile. W żargonie określamy ją jako „z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy