Case study Podlaskie Travel – empatia w komunikacji regionu

Case study

Marki turystyczne prześcigają się w składaniu obietnic: tu znajdziesz cuda architektury, tam bajeczną plażę, ówdzie najwyższą górę. Województwo podlaskie dzięki empatii pokazuje, że ten wyścig to nie jedyna droga, by skutecznie komunikować się z grupą docelową.

Jaką obietnicę złożyć może Podlaskie – region, który jest nieco na uboczu i nie wyróżnia się niczym specjalnym – tak, aby zaznaczyć swój charakter i faktycznie „dowieźć” obiecane doświadczenia?

POLECAMY

Empatia

Wróćmy do tytułowej empatii. Zaczęto o niej mówić w kontekście biznesowym, gdy na popularności zyskiwały metodologie pracy projektowej, takie jak design thinking czy customer development. U podstaw obu leży właśnie empatia. 

Jeśli chcesz rozwiązać problem najpierw musisz dobrze poznać ludzi, którym on doskwiera – tak mówi design thinking. Jeśli chcesz stworzyć dobry produkt, wyjdź z biura i zweryfikuj problem, zanim zajmiesz się rozwiązaniem – tak mówi customer development.
 

Empatia pozwala nam tworzyć treści, które naprawdę trafiają do odbiorców. 


Empatia – podwójna skuteczność

Za każdym razem, kiedy planujemy interakcję z odbiorcą (produktu, usługi, komunikatu), powinniśmy go dobrze poznać. Musimy poznać jego wartości, problemy i sposoby radzenia sobie z nimi oraz dowiedzieć się, jaki styl życia prowadzi. 

Czy jeśli dobrz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy