W jakie kanały inwestują marki, a gdzie jest uwaga Polaków?
Od wielu lat suma czasu spędzanego na konsumpcji mediów pozostaje na zbliżonym poziomie – jest to około 11,5 godziny dziennie. Zmienia się jednak struktura konsumpcji poszczególnych kanałów – te zmiany widoczne są szczególnie w przypadku TV i online.
52% polskich internautów w wieku 15+ ogląda telewizję codziennie. To duży spadek, który wystąpił na przestrzeni 4 lat – wtedy wskaźnik ten wynosił 74%. Aż 18% internautów w Polsce nie korzysta z tradycyjnej telewizji (Źródło: IAB, HowTo WWW + TV 2018).
POLECAMY
Internet jest aktualnie najintensywniej konsumowanym przez Polaków medium.
Za przeniesieniem uwagi konsumentów między mediami poszła też zmiana podziału wydatków mediowych. W pierwszym kwartale 2019 r.
wydatki na reklamę w Internecie wyniosły 1,1 mld złotych, osiągając 9-procentowy wzrost i detronizując telewizję (IAB, AdEx 2019 Q1). Nie oznacza to jednak, że treści telewizyjne przestały zupełnie być dla użytkowników atrakcyjne. Aż 60% badanych wskazuje oglądanie filmów i programów wśród najczęstszych aktywności online (IAB, Raport: WWW+TV=Razem lepiej, 04.2019).
Globalnie czas na konsumpcję materiałów audiowizualnych na przestrzeni lat rośnie – wg raportu Online TV GlobalWebIndex w roku 2019 badani poświęcali na konsumpcję TV lineranej i wideo w sieci w sumie około 19 minut więcej niż w 2013 r. W 2019 r. czas poświęcany na oglądanie wideo w internecie stanowił 36% czasu spędzanego na konsumpc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!