Czym jest audio branding?
W Polsce audio branding jest pojęciem wciąż bardzo egzotycznym. Mało kto rozumie jego istotę i sens stosowania. Zacznijmy zatem od początku, czyli od przytoczenia i objaśnienia definicji.
POLECAMY
Audio branding to przemyślany system stworzonych od podstaw brzmień i melodii, które oddają charakter, misję i wizję marki, tworząc i umacniając jej tożsamość przez lata.
Rozbijając powyższą definicję na części pierwsze, należy przede wszystkim zwrócić uwagę, że jest to SYSTEM dźwięków stworzony od PODSTAW. Nie jest to zatem muzyka kupiona w bazie muzyki za 10 dolarów, nie jest to również licencjonowana muzyka popularnych artystów, których możemy usłyszeć w radiu. System dźwięków tworzony jest przez profesjonalnych kompozytorów, sound designerów i producentów muzycznych od zera, zawsze na indywidualne zamówienie konkretnej marki, i jest wynikiem bardzo szczegółowego briefingu. Dalej: „…który oddaje CHARAKTER, misję i wizję marki…” – wobec powyższego audio branding jest tylko dla tych firm, które… mają charakter (lub chcą go mieć) – nieważne, czy firma jest mała, czy duża.
Trudno stworzyć branding (również wizualny i jakikolwiek inny), jeżeli sama marka nie wie, czym jest i jakie wartości pragnie przekazywać. Dla przykładu McDonald’s lata temu postawił komunikacyjnie na 100% czystej radości i przyjemności – dlatego ich audiologo „Pa ra pa...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!