AI, zero content waste, automatyzacja, czyli projektowanie tekstów SEO w 2022 r.

Temat numeru

Dziś nie wystarczy tylko pisać. Trzeba zbierać dane, analizować, badać, przetwarzać, myśleć i tworzyć. SEO copywriting to nie tylko pisanie, ale wręcz projektowanie tekstów. Sztuczna inteligencja, zrównoważony rozwój, empatyczna komunikacja, intencje użytkownika, wyszukiwanie głosowe – to nie trendy, tylko konieczność. Jak współcześnie wygląda SEO copywriting i jak do niego podejść, żeby nie zostać w tyle?

Przygotuj się do pracy nad tekstem

Prawie 2 bln stron internetowych – tyle aktualnie witryn znajdziemy w internecie. Do szukanych w sieci informacji najlepiej podejść z pewną dozą niepewności. W czasach dezinformacji łatwo zgubić się w oceanie nieprawdziwych newsów. Rzetelne przedstawienie informacji to jeden z punktów etyki dziennikarskiej. Jednak pisząc teksty, walczysz nie tylko o przestrzeganie zasad, ale również o pozycję w wynikach wyszukiwania.
W idealnym świecie do pisania tekstów na strony internetowe zatrudniałoby się ekspertów z dziedziny, którą ma się przedstawić. W rzeczywistości, owszem, zatrudnia się ekspertów, ale najczęściej z tworzenia treści, a nie z prawa, automatyki, medycyny, architektury czy innych. SEO copywriterzy, redaktorzy, dziennikarze, korektorzy znają się na gramatyce, interpunkcji, technikach perswazji, optymalizacji treści pod SEO, a nie na plastyce zastawki aortalnej, różnicach między sprężarką tłokową a beztłokową czy tego, który hosting najlepiej wybrać.
 

POLECAMY

Pamiętaj

SEO copywriter w kilka godzin nabywa ogólną wiedzę, którą ekspert w tej dziedzinie zgłębiał przez kilka lat. 


Research do tekstów SEO w praktyce

  • Filetype:pdf – po wpisaniu tej komendy do wyszukiwarki Google wraz ze słowem kluczowym, w wynikach pokażą się dokumenty w formacie PDF. Często są to publikacje naukowe, artykuły eksperckie, przepisy prawne, instrukcje obsługi, statystyki, badania. Komenda przydaje się zwłaszcza przy researchu do tekstów medycznych,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy