ABM – nowa strategia marketingowa B2B

Leady

Account Based Marketing to zyskująca na popularności strategia marketingu B2B, która polega na prowadzeniu komunikacji skierowanej do konkretnych, czyli określonych z nazwy odbiorców. Działania ABM są długofalowe i polegają na precyzyjnym dostosowywaniu treści do klientów. W tym nie tylko do określonych marek, ale także do konkretnych pracowników/stanowisk w tych fi rmach. Jej efektem jest szybsze pozyskiwanie wybranych odbiorców oraz rozszerzenie zakresu współpracy z obecnymi klientami (rys. 1).

Rys. 1. ABM jako strategia koordynująca działania marketingu i sprzedaży


Marketing oparty na koncepcji ABM pozwala wyeliminować mniej wartościowych dla naszej fi rmy odbiorców i zapewnić pełną synchronizację marketingu i sprzedaży już od momentu rozpoczęcia działań. Współpraca tych dwóch obszarów rozpoczyna się bowiem już na etapie budowania i priorytetyzowania listy planowanych do pozyskania klientów lub listy tych, z którymi fi rma planuje zwiększyć dotychczasową współpracę. Ten proces to tzw. prekwalifi kacja leadów – w tradycyjnym marketingu digitalowym ma ona miejsce zwykle już po wygenerowaniu leadu – a w podejściu ABM wybieramy interesujące nas leady, zanim pozyskamy do nich kontakty. ABM to zatem łowy za pomocą włóczni, a nie sieci (rys. 2)...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy