Dołącz do czytelników
Brak wyników

10 marketera

Artykuł | 4 kwietnia 2019 | NR 44
336

OBLICZE ZAWODOWE

Kampania online, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to… 
Wciąż myślę o ubiegłorocznej kampanii „Do ostatniego drzewa” dla Greenpeace, która pokazała, jak działania online mogą się przełożyć na kształtowanie rzeczywistości, szczególnie w walce o słuszną sprawę. Poprzez możliwość doświadczenia „na własnej skórze” zagrożenia Puszczy Białowieskiej udało się zbudować świadomość problemu wśród polskich internautów, którzy z kolei bezpośrednio przyczynili się do wstrzymania wycinki lasu. Ta niezwykła akcja została doceniona na całym świecie, my również nagrodziliśmy ją złotą statuetką podczas ostatniej edycji IAB MIXX Awards. A dla nas, działających w branży online na co dzień, to cenny przykład i lekcja. Przez to, co robimy, możemy zabierać głos, a przede wszystkim wpływać na rzeczywiste wydarzenia czy postawy.

POLECAMY

Najskuteczniejsze kanały marketingu online to… 

Czy to podchwytliwe pytanie? To, czy dane kanały będą w określonym przypadku skuteczne, zależy przede wszystkim od założonych celów biznesowych, przeznaczonego budżetu czy też kreacji/komunikatu. Specjaliści od e-mail marketingu odpowiedzą, że najskuteczniejsze są e-maile, specjaliści od social mediów, że to właśnie one itd. W jakimś zakresie i w określonych okolicznościach każdy może mieć rację.

Ulubiony miernik sukcesu online to… 

Liczba lajków, bo spośród wszystkich mierników te wywołują najwięcej uśmiechu. A najzabawniejsze jest to, że nadal widuje się takie wskaźniki przy ocenie efektywności kampanii.

Projekt/kampania, z którego/której jestem szczególnie dumny to…

 Zdecydowanie nie jest to jeden projekt. Z dumą patrzę na kampanie polskich organizacji non profit, które miały miejsce w ostatnich latach. Te, które przy naprawdę skromnych budżetach wywarły ogromny wpływ społeczny. Te, które stworzyły rewelacyjne kreacje, wspominane do dziś. Jako przykład raz jeszcze kampania „Do ostatniego drzewa” dla Greenpeace, ale także „Wojna z rakiem” dla fundacji Alivia, „Nie chcę być strażakiem” dla fundacji Integracja, „HejtStop” czy „Łap jaja”, w której licznie udział wzięli także przedstawiciele branży online.

Przyszłość e-marketingu to…

Dziś w kontekście przyszłości wszyscy mówią o AI, Machine Learning, Big Data, Visual czy Voice Search. Jeszcze dwa, trzy lata temu było to mobile czy programmatic, które dziś są już e-marketingowymi standardami. I przez te dynamiczne zmiany w zasadzie nie da się mówić o online marketingu w perspektywie dłuższej niż kilka najbliższych lat, bo musielibyśmy być może mówić o narzędziach czy metodach, które jeszcze nie istnieją. Jedynym długofalowym pewnikiem, który możemy przyjąć już teraz, jest to, że przyszłość e-marketingu będzie oparta na ciągłym rozwoju technologii oraz że jednak customer experience pozostanie uniwersalną wartością. 

OBLICZE PRYWATNE

Jak zacząłem karierę w e-marketingu? 

Mieszanka wielu lat w sprzedaży, trade marketingu, marketingu, projektach IT i Business Intelligence (BI) plus zaangażowanie w projekty legislacyjne zaoowcowały zaskakująco, czyli ofertą połączenia tych wszystkich doświadczeń i kompetencji w IAB. I tak to trwa już siódmy rok.

Najskuteczniejsza motywacja do pracy to…

Sama praca. Prywatnie jestem joginem. Jedną z form jogi jest Karma Joga, polegająca w bardzo dużym skrócie na wykonywaniu swojej pracy najlepiej, jak się potrafi – myśląc nie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy