10 pytań do Marka Zmysłowskiego

10 marketera

O tym, jak budować start-upy, pozyskiwać pierwszych klientów do projektów online oraz osiągać sukces, z Markiem Zmysłowskim rozmawia Artur Maciorowski, redaktor prowadzący „Magazyn Online Marketing”.

1. Marku, dostałeś wymarzoną pracę w dużym funduszu inwestycyjnym. Wysłali Cię do Afryki, byś zbudował „kopię” Booking.com. 
Od czego zacząłeś wówczas, a od czego zacząłbyś teraz?

Pochłonąłem całą dostępną literaturę biznesową dotyczącą biznesu w Afryce (której było tyle, co kot napłakał – to jeden z powodów napisania później własnej książki), przed wylotem obdzwoniłem i spotkałem się ze wszystkimi znajomymi oraz znajomymi znajomych, którzy działali wcześniej na tym kontynencie, a po przeprowadzce do Nigerii przez pierwsze tygodnie nie robiłem nic innego oprócz słuchania lokalnych przedsiębiorców, a także pracowników. Z otwartą głową i bez uprzedzeń chciałem przyswoić jak najwięcej cudzych lekcji. Wydaje mi się, że to jest właściwe podejście i zrobiłbym tak jeszcze raz. 

2. Ten start-up nazywał się Jovago (aktualnie Jumla Travel) i został powołany do życia przez Rocket Internet (fundusz-założyciel m.in. Zalando). Jak zdobyć pierwszych klientów i któ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy