Kiedy zastanawiamy się nad reklamą internetową na pierwszy plan wysuwa się jej wiele cech, takich jak: wieloformatowość, możliwości targetowania, kreatywność. Z całą pewnością jest to przestrzeń dająca reklamodawcom wiele możliwości. Prawdziwą siłą jest jednak coś, czego inne kanały nie są w stanie zaoferować w takim stopniu, w jakim robi to reklama digitalowa – jest to jej pełna mierzalność. Dzięki technologii możemy śledzić efekty kampanii niemal w czasie rzeczywistym, co daje marketerom praktycznie pełną kontrolę, i dodatkowo uruchomienie kampanii w digitalu jest możliwe praktycznie od ręki.
Dział: Reklama
Tam gdzie są duże pieniądze do wzięcia, tam pokusa chwytów poniżej pasa jest silna. Nie inaczej jest w branży marketingu i optymalizacji konwersji. Sposobów, by zarobić więcej, ale niekoniecznie etycznie jest sporo. Opowiem Ci to na przykładach i zastanowimy się, czy można lepiej.
Kreatywność – hasło, które od początku historii reklamy jest w nim praktycznie obecne. Dosłownego wyjaśnienia pojęcia, tak ściśle związanego z branżą reklamową, należy szukać, w łacinie. „Creatus” oznacza bowiem tyle co „twórczy”, a za kreatywność uważa się „zdolność czy też sztukę tworzenia czegoś nowego”. Tyle jeśli chodzi o wyjaśnienie pojęcia.
Czy zauważyłeś, że czasem mimowolnie ignorujesz reklamy? To efekt tzw. ślepoty banerowej – sprawia, że użytkownicy omijają wzrokiem nachalne komunikaty marketingowe. Jak to wpływa na reklamodawców i jak temu zaradzić?
W świecie marketingu istnieje wiele kanałów komunikacji z konsumentem. Jednym z bardziej innowacyjnych, precyzyjnych i zaawansowanych technologicznie jest retargeting.