Ludzie od wieków wykazywali się większą lub też mniejszą kreatywnością, a szczególnymi przedstawicielami posiadającymi zdolność do tworzenia czegoś nowego byli i są artyści. To właśnie m.in. dzięki wychodzeniu poza standardy w tworzeniu takie nazwiska, jak Da Vinci, Van Gogh, Kahlo, Monet, Picasso, Warhol oraz Dali, są znane do dzisiaj. Kolejną rzeczą, która łączy najwybitniejszych twórców i ich dzieła, są emocje, jakie wzbudzają w swoich odbiorcach. A jak się ma do tego reklama? Obie te dziedziny zaczęły się w pewnym momencie przenikać, czego przykładem może być chociażby nazwisko Salvadora Dalego, który to zaprojektował logotyp lizaków Chupa Chups. To przenikanie trwa do dzisiaj, a to, co łączy sztukę i kreatywną reklamę, to właśnie emocje. Zarówno sztuka, jak i reklama mają bowiem zamiar wywarcia emocjonalnego wpływu na widza, a co za tym idzie wywołania u niego jakiejś reakcji emocjonalnej. Pomimo tego, że co do zasady, sztuka ma na celu wyrażać, a reklama przekonywać do zakupu, to można śmiało powiedzieć, że świat reklamy jest największą galerią sztuki na świecie. Kreatywność jest nieodłącznym elementem najbardziej rozpoznawalnych kampanii, które często czerpią inspiracje z dzieł największych artystów. Najbardziej znane reklamy powstają z udziałem współczesnych twórców, a ich projekty są traktowane niemal jak prawdziwe dzieła sztuki.
POLECAMY

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/campaigns/van-gogh-4a294b55-1fd2-4549-b80b-cfdc29214e1b
O ile w reklamie prasowej, czy też wideo, łatwo jest odnaleźć kreatywne elementy, to digital również zaskakuje innowacyjnością i odchodzeniem od powszechnie przyjętych schematów.
Reklama internetowa wraz ze swoi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!