Format, targetowanie oraz kreatywność – fundamenty skutecznej reklamy online

Reklama

Kiedy zastanawiamy się nad reklamą internetową na pierwszy plan wysuwa się jej wiele cech, takich jak: wieloformatowość, możliwości targetowania, kreatywność. Z całą pewnością jest to przestrzeń dająca reklamodawcom wiele możliwości. Prawdziwą siłą jest jednak coś, czego inne kanały nie są w stanie zaoferować w takim stopniu, w jakim robi to reklama digitalowa – jest to jej pełna mierzalność. Dzięki technologii możemy śledzić efekty kampanii niemal w czasie rzeczywistym, co daje marketerom praktycznie pełną kontrolę, i dodatkowo uruchomienie kampanii w digitalu jest możliwe praktycznie od ręki.

Możliwość emisji reklamy online na wielu formatach jest kolejną unikatową cechą digitalu, a następną targetowanie, czyli wykorzystanie technologii w taki sposób, aby reklama wyświetlała się wybranej grupie odbiorców. Last, but not least – kreatywność oraz elastyczność zastosowania różnych key visualów, dzięki czemu reklama digitalowa jest na dłużej zapamiętywana przez użytkowników. 

Wyróżniki reklamy digitalowej: 

POLECAMY

  • dokładny pomiar jej skuteczności; 
  • szybkość uruchomienia kampanii;
  • różnorodność formatów; 
  • wiele rodzajów targetowania;
  • możliwość wielu kreatywnych zastosowań tego samego key-visuala.

To właśnie możliwość pomiaru, szybkość uruchomienia kampanii, liczba formatów, sposoby targetowania, kreatywne rozwiązania świadczą o wyjątkowości reklamy online oraz czynią ją zupełnie bezkonkurencyjną, jeśli chodzi o te cechy w stosunku do innych kanałów reklamowych.

Ryc. 1. Wyróżniki reklamy internetowej – opracowanie własne

Formaty reklamowe na przestrzeni lat

Wiele formatów na przestrzeni lat zyskało na znaczeniu, inne wręcz pomału zmniejszały swój udział w tzw. torcie wydatków reklamowych. 
Na początku, czyli po roku 1994, kiedy to pojawiła się pierwsza reklama internetowa, królowały proste bannery. W latach 2000–2009 nadal przeżywały swój rozwój, często zajmując więcej miejsca na stronie internetowej niż wcześniej, np. wyskakując w formie pop-upów. W tamtym okresie większość kampanii nie była jeszcze precyzyjnie dopasowana do swoich...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy