Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

5 listopada 2019

NR 48 (Październik 2019)

Widownia online w liczbach – tv vs. digital

98

Najaktywniejszymi branżami, jeśli chodzi o liczbę kontaktów reklamowych, były w sierpniu Pharmaceuticals, Trade oraz Food (odpowiednio 10,1; 7,3 oraz 6,5 mld kontaktów reklamowych). Te same branże znalazły się na podium najaktywniejszych branż także w czerwcu (wówczas Food zajmowała drugą, a Trade – trzecią pozycję), co może świadczyć o ustabilizowanej sytuacji na rynku reklamowym. W całym zestawieniu TOP 10 pojawiła się tylko jedna nowa – w stosunku do czerwcowego opracowania – branża, czyli Media, books, CD & DVD. Reklamodawcy oferujący multimedia osiągnęli w sierpniu blisko 2 mld kontaktów reklamowych oraz najwyższy wśród branż z zestawienia zasięg – 91%. Uwagę konsumentów najskuteczniej przyciągały reklamy farmaceutyków (Ad Contact Time na poziomie 22,38 s.) oraz instytucji finansowych (20,09 s.)

Jeśli chodzi o konkretne marki, które w sierpniu cieszyły się największymi zasięgami, na pierwszym miejscu w pomiarze cross-mediowym ponownie uplasował się Lidl (1,3 mld kontaktów reklamowych i 83% całkowitego zasięgu). Warto jednak zauważyć, że różnice w całkowitym zasięgu pomiędzy tą marką a pozostałymi brandami ujętymi w zestawieniu są nieznaczne. Inaczej wygląda kwestia kontaktów reklamowych – tu na szczególną uwagę zasługują Coca-Cola, mBank oraz Škoda, które dotarły do tak samo licznej grupy odbiorców co Lidl przy ponadtrzykrotnie (a w przypadku Škody – czterokrotnie) mniejszej liczbie kontaktów reklamowych.
Większość kontaktów reklamowych Lidl zawdzięcza inwestycji w TV. W kanale tym szczególnie aktywne były też inne dyskonty – Biedronka (801 mln ad contacts) i Rossmann (650 mln). 
Na czwartym miejscu pod względem zasięgu telewizyjnego znalazła się Pepsi (402 mln). 
Jej konkurent Coca-Cola, wykazał się natomiast większą aktywnością w kanale mobile, generując zasięg na poziomie 53% z blisko 90 mln kontaktów reklamowych. Największy zasięg w kanale mobilnym odnotował Samsung (59% i 65,6 mln ad contacts). Dużą aktywnością reklamową wykazywał się w sierpniu także mBank, obecny w zestawieniach TOP zasięgów zarówno w TV, mobile, jak i cross-medi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy