Waterfall conversion – jak projektować e-commerce, by sprzedawać?

E-commerce

Zdarzyło ci się kiedyś zastanawiać, czy twoja konfiguracja narzędzia analitycznego pozwala na wyciągnięcie poprawnych wniosków? A może pojawiła się w twoim życiu sytuacja, w której dane nie dawały żadnej odpowiedzi? To częste dylematy spowodowane tym, że rozwój produktów cyfrowych poszybował do przodu, a analityka produktowa dopiero próbuje za nim nadążyć.

O lejkach konwersji powiedziano już chyba wszystko, a jednak w dobie wszędobylskich pop-upów, animacji i hooverów analizowanie konwersji tylko na podstawie przejść użytkownika pomiędzy URL-ami jest zwyczajnie niekompletne. Z drugiej strony na rynku zaobserwować można dysonans pomiędzy wdrażaniem skomplikowanych analiz z użyciem sztucznej inteligencji czy machine learningu oraz tzw. half baked analytics, czyli implementowaniem czegokolwiek, byle dawało dane, bo „warto”. Jak zatem sprawdzić, gdzie nasi użytkownicy mają problemy i wyciągać wnioski, na których możemy opierać decyzje biznesowe? Odpowiedzią jest kompleksowe mierzenie konwersji na podstawie zdarzeń i analizy wizyt użytkowników. Ten artykuł przeprowadzi cię przez wspomniany proces niemal krok po kroku.

POLECAMY

Użytkownik nie porusza się idealną ścieżką

Zacznijmy od spojrzenia prawdzie w oczy. Zakładanie, że użytkownicy poruszają się po stronach ścieżkami, które dla nich zaprojektowaliśmy, jest tylko naszym życzeniem. 
 


Fakty są takie, że userzy nie korzystają z witryn internetowych liniowo, otwierają treści w wielu zakładkach, wymyślają własne sposoby użycia rozwiązań, które im proponujemy, a narzucanie im czegokolwiek jest po prostu bez sensu. 
 


Zabierając się za analizę, powinniśmy jak najszybciej zrozumieć, że warto obserwować naszych klientów i optymalizować ich ścieżki na podstawie wzorców zachowań, które ich charakteryzują. Dzięki temu, oprócz zwiększenia sprzedaży, znajdziemy się na dobrej drodze do budowania silnej relacji z użytkownikami, bazującej na okazaniu tzw. digital empathy. Pokażmy zrozumienie i wsparci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy