Przykłady zastosowań VR:
- Zastosowania praktyczne, czyli różnego rodzaju symulacje, tworzenie modeli czy scenariuszy, które pozwalają ćwiczyć lub prototypować elementy świata rzeczywistego. Dobrymi przykładami mogą być: symulacje medyczne, projektowanie i szkolenia oraz marketingowe innowacje i rozwiązania w e-commerce.
- Aspekty rozrywkowe i gry komputerowe oraz media społecznościowe w wirtualnej rzeczywistości (symulatory, gry, zabawy). Elementy związane z turystyką czy social media, które mają na celu dostarczenie nowych doświadczeń z unikalnymi miejscami (np. Zakazane Miasto w Pekinie czy przestrzenie znane z projekt Second Life).
POLECAMY
PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA VR W MARKETINGU I BIZNESIE
Przykład 1. REWIND – jak doświadczać zakupu auta dzięki VR?
REWIND Salesdrive pozwala potencjalnym kupującym doświadczać wizyty w wirtualnym salonie. Podczas wirtualnego spotkania z dealerem samochodowym, możliwe jest obejrzenie pojazdu z różnych perspektyw, sprawdzenie jego funkcji w czasie rzeczywistym.
Dzięki platformie REWIND dealer uzyskuje dostęp do dodatkowych informacji, które pozwalają lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klienta, w tym w zakresie Personalizacji. Te z kolei pozwalają kupującym doświadczać typowych sytuacji w użytkowaniu samochodu – umieszczenie roweru na dachu czy fotelika dziecięcego na tylnym siedzeniu. Ponadto wirtualna rzeczywistość pozwala na wyświetlanie materiałów dostosowanych swoich preferencji odnośnie koloru, felg i innych elementów wyposażenia.
Po wirtualnym spotkaniu dostępne są na platformie mapy ekranowe pokazujące, czego i gdzie szukają klienci. Pomagają one dealerom w dalszym dostosowywaniu ich prezentacji. Opracowana we współpracy z HP i Intel platforma Salesdrive miała swój debiut na Unite LA w październiku 2018 roku.
Więcej na: rewind.co
Przykład 2. Zapach, dźwięk, emocje, czyli VR i kawiarnia
Chińskie studio projektowe Office-Aio stworzyło przestrzeń zaprojektowaną, aby zanurzyć klientów w zapachu i dźwięku picia kawy. Według Office-Aio projekt ten wzbogaca doświadczenie, podkreślając „unikalne momenty” w kawiarni Basic Coffee w Pekinie.
30-metrowa kawiarnia została zaprojektowana na plan filmu krótkometrażowego, którego bohaterem jest klient. Wkroczywszy tam przez pojedyncze wąskie przejście prowadzące na „miejsce kawowe” pachnące i otoczone dźwiękami, mało prawdopodobne doświadczenie przeradza się w unikalne. Wrażenia te zostały dodatkowo wzmocnione dzięki specjalnym kanapom oraz umieszczeniu w pomieszczeniu różnych urządzeń dostarczających zapachów. Zamiast tego klienci są wpinani i łączeni z systemem zmysłów kawowych, a następnie przenoszeni wprost do kawiarnianej strefy Basic Coffee, tła wielu różnych niezwykłych historii.
Przestrzeń, otwarta na krótki czas, zyskała uznanie klientów i mediów. Każdy, kto brał udział w tym projekcie, mógł odczuć różnorodność zapachów i dźwięków, a także skorzystać z możliwości zanurzenia się w doświadczeniu sensorycznym, które miało na celu przybliżenie wyjątkowego smaku i atmosfery kawiarni.
Więcej na: office-aio.com
Chińskie studio projektowe Office-Aio stworzyło przestrzeń zaprojektowaną, aby zanurzyć klientów w zapachu i dźwięku picia kawy. Według Office-Aio projekt ten wzbogaca doświadczenie, podkreślając „unikalne momenty” w kawiarni Basic Coffee w Pekinie.
Przykład 3. Szwajcarski bank UBS opracowuje cyfrowego klona swojego najlepszego ekonomisty
Szwajcarski gigant bankowy UBS opracował cyfrową replikę swojego głównego ekonomisty Daniela Kalt’a. Wirtualny analityk prezentował się na ekranie w formie realistycznej, trójwymiarowej postaci, uzupełnionej nagraniami wideo, które idealnie odwzorowywały ruch ust i mimikę.
Ten cyfrowy klon mógł odpowiadać na pytania klientów dotyczące prognoz gospodarczych oraz przedstawiać najnowsze analizy ekonomiczne w czasie rzeczywistym. Technologia ta opierała się na sztucznej inteligencji oraz rozwiązaniach VR, które pozwoliły bankowi jeszcze bardziej spersonalizować obsługę klienta i skrócić czas dostarczania informacji.
Dzięki temu klienci UBS mogli w interaktywny sposób rozmawiać z cyfrowym doradcą i uzyskiwać odpowiedzi niemal tak, jakby prowadzili dialog z prawdziwym ekspertem. Wirtualny Daniel Kalt będzie dostępny dla klientów…