Virtual reality, czyli wirtualna rzeczywistość

Trendy w digitalu

VR (ang. virtual reality), czyli tzw. wirtualna rzeczywistość, która dzięki wykorzystaniu specjalnych okularów przenosi użytkownika w inny, wykreowany sztucznie, wymiar (np. rozrywka i gry dostępne dzięki Oculus Rift). Rzeczywistość wirtualną uzyskuje się przede wszystkim poprzez generowanie świata graficznego połączonego z efektami audio. Dużo mniej popularne są doznania zapachowe czy dotykowe.

Przykłady zastosowań VR:

  • Zastosowanie praktyczne, czyli różnego rodzaju symulacje, tworzenie modeli czy scenariuszy, które pozwalają przećwiczyć lub prototypować elementy świata rzeczywistego. Dobrymi przykładami mogą być symulatory lotnicze czy motoryzacyjne, modele i szkolenia w medycynie, projektowanie i rozwiązania o charakterze reklamowym.
  • Aspekty rozrywkowe z grami komputerowymi na czele. Tworzenie symulacji świata rzeczywistego celem zabawy, relaksu i odpoczynku (symulatory gier, awatary). Elementy związane z turystyką czy social media, które mają na celu dostarczenie nowych doznań obcowania z unikalnymi miejscami...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy