Top10 nowości w Google Analytics 4

Analityka internetowa Otwarty dostęp

W październiku 2020 r. Google przedstawił światu nową wersję Google Analytics – Google Analytics 4 (GA4). Po raz pierwszy od momentu powstania GA przeszedł tak wielką metamorfozę. Poznaj kilka kluczowych nowości, które przygotował dla nas Google.

1. Śledzenie Web + App

Analytics 4 łączy świat Web i App. W jednej usłudze możesz mierzyć i analizować interakcje użytkowników na Twojej stronie internetowej oraz w aplikacjach mobilnych. Ulepszone zostało również śledzenie użytkowników na wielu urządzeniach, co było prawdziwą piętą achillesową Universal Analytics. 
Wszystko za sprawą ulepszonego sposobu identyfikacji użytkownika. W przeciwieństwie do starszej wersji, która bazowała jedynie na identyfikatorze urządzenia (plik cookie), Analytics 4 dane o użytkowniku pozyskuje z trzech różnych źródeł.
 

POLECAMY

Analytics 4 wykorzystuje aż trzy poziomy identyfikacji użytkownika: 
  1. User ID, czyli unikalne identyfikatory użytkowników (dostarczane przez marketerów).
  2. Google Signals, czyli dane zbierane automatycznie od użytkowników, którzy włączyli personalizację reklam. 
  3. Pliki cookie, czyli identyfikatory przypisywane do urządzenia użytkownika.


Pozwala to ujednolicić i deduplikować dane, stwarzając w ten sposób warunki do bardziej dokładnego mierzenia działań cross-device i multichannel. 

2. Analiza customer journey

Oznacza to, że w działaniach marketingowych możesz w końcu uwzględniać wszystkie punkty kontaktu użytkownika z Twoją marką. 
Wyobraź sobie, że...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy