TOP 10 skutecznych tricków na landing page – jak przygotować stronę docelową pod kampanię w 2022 r.?

Audyt www

W niniejszym artykule postaram się przybliżyć Ci kilka praktycznych rozwiązań, które sprawią, że Twoje strony docelowe będą lepiej konwertowały, czyli pozyskasz dzięki nim więcej potencjalnych klientów, których intencją będzie skorzystanie z Twoich usług lub zakup Twojego produktu. Zaintrygowany? Zachęcam do lektury.

Jedna strona, jeden cel

Zacznijmy od podstaw. Jeśli zechcemy porównać klasyczną stronę internetową i landing page, najczęściej wskażemy na brak rozpraszaczy na tej drugiej, czyli tych wszystkich pozycji w menu, które sprawiają, że poruszamy się po stronie w zasadzie bez jasno narzuconego celu. Słusznie. Strona internetowa ma bowiem przede wszystkim służyć jako wizytówka Twojej firmy lub brandu, która będzie odpowiednim miejscem odwiedzin osoby, która już zna Twoją markę i trafiła na nią z intencją pogłębienia wiedzy. Dla takiej osoby podstrony „kontakt”, „o nas”, „nasza misja” czy „blog” mają dużą wartość, bo właśnie taką zawartość spodziewamy się najczęściej zobaczyć w odpowiedzi na wpisanie konkretnej nazwy firmy w wyszukiwarce.
 

POLECAMY

Rys. 1. Porównanie strony internetowej i landing page


Sytuacja zupełnie odmienna zachodzi wtedy, kiedy nie szukamy konkretnego dostawcy, a rozwiązania problemu, który mamy. Wówczas w pierwszym kroku o wiele bardziej interesuje nas, nie to kto, ale jak nasz problem może rozwiązać. Do tego typu przedsięwzięć najlepiej służyć będzie właśnie landing page. Niezwykle istotne jest jednak, by na stronie docelowej nie starać się zamieścić kilku równorzędnych celów. Jednym z przykładów może być landing page, na którym zamieścimy formularz z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy