Technologia w marketingu i prawie – jakie stawia nam wyzwania?

Prawo dla marketera

Czy to się komuś podoba, czy nie blockchain, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i różne inne trudne słowa wdzierają się do każdej z branż. Można się przed tym bronić, ale według mnie szkoda na to czasu i energii – pomówmy o tym, jak z wykorzystującymi tego typu technologie narzędziami można się zaprzyjaźnić i na jakie wyzwania musimy się przygotować.

Jako człowiek uczący prawników o marketingu i marketerów o prawie wybrałem właśnie te dwie branże – ich technologiczne odpowiedniki to martech oraz legaltech. 

POLECAMY

Martech

Wychodzisz na zakupy do supermarketu. Twoje szafki sprawdziły już, których potrzebnych i trudniejszych do przeniesienia rzeczy brakuje – zamówiły kolejny zapas chemii, mleka itp. 
Ty idziesz tylko po swoje zachcianki. Supermarketowy koszyk oczywiście Cię rozpoznaje – zna też Twoją listę zakupów i wie, co musisz dokupić. Gdy włożysz produkty do koszyka, ten od razu je waży, rozpoznaje i umieszcza na paragonie. 
Oczywiście pozwala sobie na podpowiedzi – wie na przykład, że ostatnio jesz za mało ryb i warto to nadrobić. Albo że spodziewasz się odwiedzin dziadków i należałoby kupić coś bardziej z ich listy zakupów. Koszy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy