Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Jesień zdominował temat Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Bloki reklamowe pełne były odniesień do sportu. Nie samym futbolem jednak żyje marketing. Pojawiło się sporo inicjatyw związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a także kilka wartych uwagi działań marek.

1/5

POLECAMY

Źródło: TT/Elon Musk

Twitter i Meta zwalniają tysiące pracowników. Twitter w trybie skandalicznym – to zasługa Elona Muska, który w końcu przejął platformę społecznościową. Zagroził zwolnieniami każdemu, kto nie będzie chciał pracować „extremely hardcore”. Na TT zresztą skandal goni skandal – m.in. przez zmianę warunków weryfikacji profili użytkowników (wystarczy zapłacić 8 dolarów). Marki i firmy na tym tracą, bo na tak „zweryfikowanym” koncie można publikować fake newsy wpływające na wizerunek, a nawet wycenę giełdową (Koncern Eli Lilly obsunął się na wykresie giełdowym po rzekomej deklaracji udostępnienia insuliny za darmo). Firmy wycofują budżety reklamowe, użytkownicy opuszczają platformę. A pracownicy? W tej chwili jest ich za mało nawet na prowadzenie bieżącej działalności.  

1/5
 

Źródło: Adidas

Adidas w październiku zerwał kontrakt z Kanye Westem za jego kontrowersyjne i antysemickie wypowiedzi oraz za sugestię, że takie zachowania nie wystarczą, by producent obuwia zrezygnował z gwiazdy. Wcześniej współpracę zerwały m.in. J.P. Morgan, Gap i Balenciaga. Adidas ugiął się...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy