Na początku pandemii biznes zatrzymał się, a 84% ludzi spodziewało się dalszego pogorszenia sytuacji. Przez cały czas jej trwania towarzyszy nam strach i niepewność. Dlatego byliśmy zmuszeni zmierzyć się z wyzwaniem: jak zaproponować ludziom otworzenie nowej inwestycji w tak niepewnym czasie? Odpowiedzią była realizacja strategii „nowego początku”, który następuje po tym, co złe, oraz wzbudzenie zaufania poprzez zapewnienie mocnych fundamentów – stabilnych nawet w niepewnych czasach.
Tło/Idea/Insight
Firma GRENE, należąca do holenderskiego koncernu Kramp Group BV, to lider sprzedaży detalicznej na rynku rolniczym (30 lat na rynku, 170 działających sklepów, w trakcie dynamicznej ekspansji). Jednak w nowej, pandemicznej rzeczywistości inwestowanie związane jest z dużym ryzykiem i nieufnością partnerów biznesowych.
Sklepy GRENE podczas zamknięcia innych branż nadal funkcjonowały, zapewniając rolnikom możliwość dalszej pracy. Jako przedstawiciel sektora rolniczo-technicznego okazaliśmy się wiarygodnym i bezpiecznym partnerem. Jednak dla wielu przedsiębiorców ten sektor jest nadal nieznany lub nie stanowi pierwszego wyboru w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, dlatego jednym z naszych celów było przybliżenie go przedsiębiorcom również spoza branży.
Powstał plan przedstawienia systemu franczyzowego GRENE jako godnego zaufania partnera, który zapewnia franczyzobiorcom know-how i kompleksową opiekę przez cały czas funkcjonowania oraz możliwość otwarcia sklepu już w 5 tygodni.
POLECAMY
Cel
Głównym celem kampanii było pozyskanie leadów osób chcących otworzyć nowy biznes franczyzowy razem z KRAMP oraz wygenerowanie ruchu na stronie docelowej, gdzie użytkownicy mogą dowiedzieć się o nim więcej. Równie ważnym elementem kampanii było zwrócenie uwagi na nowy rodzaj biznesu i zbudowanie świadomości GRENE jako zaufanego partnera oraz pokazanie komfortu prowadzenia nowej działalności wraz z opieką i współpracą, jaką daje zespół specjalistów GRENE i KRAMP na każdym etapie rozwoju biznesu.
Osiągnięte cele:
- odwiedziny na stronie franczyza-grene.pl: wzrost YTD o 15%,
- liczba leadów: wzrost YTD o 50% miesięcznie,
- SoMe: zwiększenie dotarcia targetowanego na specyficzną grupę docelową potencjalnych franczyzobiorców GRENE.
Jak?
Kluczowa w kampanii była praca na dobrze zidentyfikowanych i przeanalizowanych insightach. Podczas przetargu, do którego przystąpiły trzy agencje, okazało się, że znalezienie relewantnych insightów nie tylko w obrębie samego biznesu, ale biznesu w mało popularnym sektorze rolniczym i w nowej rzeczywistości nastrojów konsumenckich (podczas pandemii) nie jest zadaniem prostym. Agencja KHS, z którą zdecydowaliśmy się podjąć współpracę, pokazała, że kluczowy jest właśnie etap dobrego przygotowania. Wymaga on dużego zaangażowania działu strategii oraz rzetelnych analiz konsumenckich i zrozumienia branży. Nasze działania oparliśmy na przedstawionej strategii.
Badanie insightów objęło trzy obszary:
- Insighty dotyczące ludzi i ich emocji oraz nastawienia do nowej rzeczywistości.
- Insighty dotyczące brandu: cztery najważniejsze cechy marki, które były podstawą do zbudowania dźwigni kampanii.
- Insighty dotyczące biznesu i zachowań grup docelowych.
Wszystko to stanowiło fundament w budowaniu przekazu o „najpewniejszym partnerze Twojego sukcesu”.
Następnym krokiem był właściwy dobór mediów i grup docelowych, które w kampanii miały wychodzić poza przyjmowany dotąd schemat branży rolniczej i otworzyć perspektywy dla nowych grup przedsiębiorców i biznesmenów spoza branży.
Kreacja
Narzędzia – jakie narzędzia, technologie, systemy zostały wykorzystane przy realizacji projektu?
Do optymalizacji efektywności kampanii wykorzystaliśmy komunikację display w modelu programatycznym, SoMe oraz natywną komunikację na portalach biznesowych i rolniczych.
- Facebook Ads,
- Google Ads (search + google display network),
- LinkedIn,
- artykuł sponso...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!