Strategie obecności marki na TikToku – którą wybrać?

Temat numeru

TikTok wkradł się w gusta użytkowników przebojem, za co głównie odpowiada format dopasowany do trendów w konsumpcji treści, czyli krótkie materiały wideo oraz algorytm nieporównywalny do żadnej innej platformy. Swój udział ma w tym także pandemia, która przyciągnęła do aplikacji nieco starsze grupy odbiorców 25+ i pozwoliła TikTokowi pozbyć się łatki aplikacji dla dzieci.

W Polsce najnowsze dane wskazują na przeszło 10,5 mln użytkowników platformy, co z marketingowego punktu widzenia stawia jej atrakcyjność na równi z Instagramem (10,7 mln użytkowników) i konkurencyjnie dla tracącego na dynamice 

POLECAMY

Facebooka (17,8 mln użytkowników). To dlatego obecność na TikToku jest już w planie mediowym każdej kampanii marki dla młodych i nie tylko.

Atrakcyjność marketingowa platformy jest oczywista, bo poparta licznymi danymi i przykładami udanych kampanii, jak jednak zacząć korzystać z niej naprawdę skutecznie? 

 

Przede wszystkim trzeba zrozumieć jej specyfikę, spędzając z algorytmem TikToka przynajmniej kilka godzin, obserwując trendy i to jak są wykorzystywane przez twórców, sposób ich komunikacji, techniki montażu i poczucie humoru. 


Wyczucie platformy znacząco ułatwi tworzenie treści wpisujących się w preferencje i oczekiwania użytkowników, jednak sam dobór narzędzi jest uzależniony od kilku kluczowych elementów:

  1. Grupa celowa komunikacji – nastolatkowie, użytkownicy w wieku studenckim i ci koło 30. roku życia widzą na swoim TikToku zupełnie różne od siebie treści, do których należy dopasować formę i komunikat reklamy.
  2. Cel obecności marki na platformie – TikTok może realizować wszystkie etapy lejka marketingowego, szczególnie budowanie świadomości, niezbędna jest jednak odpowiednia optymalizacja i dobór formatu reklamy.
  3. Budżet i za...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy