W Polsce najnowsze dane wskazują na przeszło 10,5 mln użytkowników platformy, co z marketingowego punktu widzenia stawia jej atrakcyjność na równi z Instagramem (10,7 mln użytkowników) i konkurencyjnie dla tracącego na dynamice
POLECAMY
Facebooka (17,8 mln użytkowników). To dlatego obecność na TikToku jest już w planie mediowym każdej kampanii marki dla młodych i nie tylko.
Atrakcyjność marketingowa platformy jest oczywista, bo poparta licznymi danymi i przykładami udanych kampanii, jak jednak zacząć korzystać z niej naprawdę skutecznie?
Przede wszystkim trzeba zrozumieć jej specyfikę, spędzając z algorytmem TikToka przynajmniej kilka godzin, obserwując trendy i to jak są wykorzystywane przez twórców, sposób ich komunikacji, techniki montażu i poczucie humoru. |
Wyczucie platformy znacząco ułatwi tworzenie treści wpisujących się w preferencje i oczekiwania użytkowników, jednak sam dobór narzędzi jest uzależniony od kilku kluczowych elementów:
- Grupa celowa komunikacji – nastolatkowie, użytkownicy w wieku studenckim i ci koło 30. roku życia widzą na swoim TikToku zupełnie różne od siebie treści, do których należy dopasować formę i komunikat reklamy.
- Cel obecności marki na platformie – TikTok może realizować wszystkie etapy lejka marketingowego, szczególnie budowanie świadomości, niezbędna jest jednak odpowiednia optymalizacja i dobór formatu reklamy.
- Budżet i za...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!