Sprzedaż w mgnieniu oka - jak działają giełdy RTB?

Aktualności

Zdaniem naukowców z Massachusetts Institute of Technology mgnienie oka trwa około 13 milisekund. To czynność tak ulotna, że nie rejestruje jej nawet nasz mózg. Podobny jest czas potrzebny na zakup reklamy odsłonowej w internetowych aukcjach typu Real-Time Bidding. Firmy chcące trafić ze spersonalizowaną ofertą reklamową, która wyświetli się wyłącznie u wcześniej wyselekcjonowanego internauty, mają na reakcję niespełna 70 milisekund. Muszą więc zachować czujność, bo jest się o co bić. Reklama szyta na miarę Tradycyjnym modelem zakupu i rozliczania internetowej reklamy typu display advertising („reklama odsłonowa”) jest CPM (Cost Per Mille). W tym przypadku reklamodawca płaci z góry ustaloną, płaską stawkę za tzw. pakiety („buckets”), czyli za każde rozpoczęte 1 000 odsłon reklamy (np. w popularnej formie banera reklamowego) na stronie www. Co warte odnotowania – kupuje się tutaj nie tyle liczbę unikalnych kliknięć użytkownika w baner z reklamą, ale właśnie liczbę wyświetleń, nawet jeśli nikt nie kliknął w samą reklamę. W odróżnieniu od statycznej reklamy internetowej, reklama w modelu RTB ma charakter dynamiczny. Oznacza to, że cena takiej reklamy nie jest już „uśredniona” pod statystycznego użytkownika odwiedzającego portal, lecz decyduje o niej indywidualny profil użytkownika. Technologia RTB umożliwia bowiem reklamodawcy zakup pojedynczych odsłon reklamy, skierowanej do konkretnego użytkownika Sieci, w modelu aukcyjnym. Witr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy