Social listening AI: rewolucja w monitoringu internetu i analizie sentymentu

Temat numeru

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak zrozumieć ogrom informacji, które codziennie pojawiają się w internecie? Wyobraźcie sobie narzędzie, które nie tylko przeszukuje dla Was bezkres sieci, ale też potrafi wyłowić z niego najważniejsze treści, zrozumieć kontekst, dostarczyć gotowe i cenne wnioski. Brzmi jak science fiction? Nie, to się dzieje już teraz. Poznajcie siłę sztucznej inteligencji w monitoringu i analizie sentymentu w internecie.

Wiele osób, myśląc o sztucznej inteligencji (AI), wyobraża sobie przede wszystkim zaawansowane roboty lub autonomiczne pojazdy, przypomina sobie o Siri, Alexie czy Cortanie. Jednak AI to znacznie więcej, a dzięki swojej wszechstronności już zrewolucjonizowała wiele dziedzin, w tym także monitorowanie internetu. 

POLECAMY

Czym jest sztuczna inteligencja i jaką rolę odgrywa w monitoringu internetu?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to inteligencja wytworzona przez maszyny. Potrafi się uczyć, przetwarzać informacje, analizować dane i podejmować na ich podstawie decyzje, często w sposób przypominający zachowanie ludzi. Podstawą jej działania są ogromne ilości danych (big data), które jest w stanie przetworzyć. Dzięki AI maszyny potrafią rozumieć język naturalny, rozpoznawać obrazy czy przewidywać trendy.
Internet niewątpliwie jest ogromnym zbiornikiem danych. Każdego dnia generujmy ich 2,5 kwintyliona bajtów, a wiele z nich pochodzi z mediów społecznościowych, blogów, forów i stron internetowych. Jak więc firmy mogą je skutecznie monitorować i analizować? Odpowiedzią jest sztuczna inteligencja. Monitoring internetu z wykorzystaniem AI to proces zbierania danych, by zrozumieć, co ludzie sądzą o danej marce, produkcie lub usłudze. Technologie AI, takie jak przetwarzanie języka naturalnego (NLP), uczenie maszynowe czy głębokie uczenie, umożliwiają przetwarzanie ogromnej ilości danych w czasie rzeczywistym, identyfikację kluczowych trendów, wykrywanie sentymentu i generowanie insightów.

Rys. 1. Raporty zasione AI dają informacje o tym, co klienci myślą o produktach, pozwalają diagnozować problemy, śledzić trendy.
Źródło: https://sentione.com...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy