Robisz podcast? Zatrudnij asystenta AI

Temat numeru

Jak AI może wesprzeć nas w produkcji i promocji podcastów? Co wniesie na etapie analizy danych? Jak wypada podcast w 100% opracowany przez sztuczną inteligencję? Czego na razie nie chcemy jej oddelegować i dlaczego? O tym rozmawiam z Karolem Stryją, Michałem Stanisławkiem i Kamilem Sołdackim.

O moich rozmówcach:


Karol Stryja – producent podcastów, ewangelista technologiczny zajmujący się od lat conversational AI, a obecnie skupiający swoją uwagę na rozwijającym się rynku sztucznej inteligencji w Polsce. Człowiek, dla którego #community to podstawa rozwoju.
 

POLECAMY


Michał Stanisławek – founder & CEO utter.one / hearme.ai, innowator z 20-letnim doświadczeniem w branży mediów, technologii oraz sztucznej inteligencji. Entuzjasta i praktyk generatywnej AI. Twórca nagradzanych rozwiązań dla najlepszych światowych marek. Uważa, że najlepiej uczyć się przez działanie oraz eksperymenty.
 


Kamil Sołdacki – rodzina i przyjaciele mówią na niego „internista dźwięku”, choć na co dzień jest dyrektorem dźwięku w Voice House, ostatnie 13 lat spędził nagrywając, edytując i miksując, ale przede wszystkim wymyślając dźwięk do reklam, filmów, podcastów, programów telewizyjnych, gier i innych form audiowizualnych.


EK: Karol, myślałeś sześć lat temu, kiedy startowałeś ze swoim podcastem, że za jakiś czas Twoim asystentem zostanie sztuczna inteligencja?
Karol Stryja:
Absolutnie nie. Pamiętam doskonale początki moich podcastów. Niewielki rynek zdominowany przede wszystkim przez podcasty związane z samorozwojem. Dominująca, jeżeli chodzi o zasięg, Mała Wielka Firma Marka Jankowskiego. Rozpoczynający przygodę z formatem audio Marcin Myszka. Bez tylu, co dzisiaj, podcastów rozrywkowych. Wtedy moim marzeniem był sam rozwój rynku, zasięgi, budowanie świadomości. 

Rys. 1. Edycja audio będzie przypominać już wkrótce edycję plików tekstowych. Czekamy na polską wersję oprogramowania Adobe

Jednego dnia postanowiłem zapytać przechodniów o to, czy wiedzą, co to są podcasty? Nie wyobrażasz sobie, jaki był wtedy poziom świadomości. W centrum Warszawy usłyszałem odpowiedź w stylu: – Podcasty? Oczywiście, że słyszałem o tym. Są kasty i są „pod-kasty”.
Marzyłem wtedy o szerokiej adopcji formatu, o słuchaczach, o nowych tytułach, twórcach takich jak chociażby Asia Okuniewska, dz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy