Choć często stawia się go obok Facebooka czy Instagrama, bliżej mu do wyszukiwarki internetowej.
Tu wynikiem wyszukiwania są jednak wyłącznie treści wizualne – zdjęcia, grafiki, filmy. Owszem, można je komentować, polubić, udostępniać, przypinać do własnych zbiorów, ale najważniejsza jest jednak możliwość samego odkrywania.
Użytkownicy Pinteresta sięgają po aplikację, kiedy chcą się zainspirować lub szukają ciekawych pomysłów. Omawiane rozwiązanie pomaga im zwizualizować pewne rzeczy i koncepcje. Userzy są przy tym otwarci na nowości, na próbowanie rozwiązań, których wcześniej nie znali. Aż 97% wyszukiwań na Pintereście jest niebrandowanych, czyli bez wskazania marki. Pinners, zastanawiając się nad kupnem torebki, wpisze więc frazy „torebka skórzana”, „torebka do pracy”, „elegancka torebka” itd., a nie „torebka marki X”. A to otwiera drogę zarówno popularnym brandom, jak i tym dopiero budującym swoją pozycję na rynku. Pozwala też dotrzeć do użytkownika na bardzo wczesnym etapie ścieżki zakupowej – podczas planowania – i pomóc mu w dokonaniu wyboru.
POLECAMY
Aż 98% użytkowników deklaruje, że próbuje nowych rzeczy, które znaleźli na omawianej platformie. Pinterest traktują jak wirtualną listę zakupów. Firma, która odpowiednio pokieruje swoją aktywnością reklamową w tym medium, ma więc nie tylko szansę przebić się do świadomości pinnersów i utrwalić w niej poprzez zostanie „przypię... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!