Przeproś się z influencer marketingiem w 2024 r.

Temat numeru

W tym artykule opowiem Ci o dobrych praktykach w influencer marketingu, które sprawdziły się w 2023 r., i o nadchodzących trendach, które na pewno warto będzie uwzględnić w roku 2024. Influencer marketing może sprawić, że kampania odniesie sukces, ale też może to być ślepa uliczka, w którą nie chcesz kierować swojego lejka sprzedażowego, dlatego decyzję o wykorzystaniu tej strategii zawsze podejmuj, opierając się na szeregu praktyk i uwarunkowań charakterystycznych dla branży, w której się poruszasz.

Cele kampanii influencer marketingowej

Zacznijmy jednak od kwestii, które nie podlegają modom i są absolutnym must be, jeśli chodzi o ten typ działań wizerunkowych. Wybierając influencera, przeanalizuj potencjalne korzyści, jakie będą płynąć ze współpracy z nim dla marki. W tym momencie swoje prywatne sympatie i preferencje musisz zostawić na boku. Oczywiście super byłoby do swojego CV dopisać kolejne wielkie nazwisko, z którym miałeś bezpośrednie relacje zawodowe, ale postaraj się poskromić ego i zamiast tego, dokonać chłodnej analizy. Zacznij od sprecyzowania celów, jakie chce osiągnąć marka przez współpracę z influencerem. Określ, czy jest to: 

POLECAMY

  • zwiększenie świadomości marki, 
  • zwiększenie zaangażowania, 
  • budowanie zaufania, 
  • czy może wzrost sprzedaży. 
     
 Rys. 1. Panel wyszukiwania na platformie fiveer.com
 Rys. 2. Instagramowy profil @gini.gina. lekarki influencerki Angeliki Szymańskiej 

 

 Rys. 3. Hermz Laboratories Polska przygotowało wideo z osobą mającą konkretne schorzenie, by uwiarygodnić swój przekaz 

To jest ten moment, kiedy warto też odstawić huraoptymizm i racjonalnie spojrzeć na potencjał współpracy z influencerem. Istnieje pokusa patrzenia na niego jak na gwarancję sukcesu kampanii sprzedażowej, a to przecież tylko jeden z czynników, jakie składają się na niego. Warto pomyśleć o tym, co wydarzy się dzięki udziałowi influencera w działaniach marketingowych jak o następujących po sobie sekwencjach zdarzeń. Dzięki influencerowi potencjalni klienci dowiedzą się o naszej ofercie (zwiększenie świadomości) i będą wchodzić w interakcję (zwiększenie zaangażowania), a z czasem zwiększy się więź (budowanie zaufania) i przez to nastąpi wzrost...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy