Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

5 lipca 2019

NR 46 (Czerwiec 2019)

Przede wszystkim… społeczność!

0 111

Budowanie własnej społeczności to ogromna, często niedoceniana siła stanowiąca o wartości danej marki. Kluczem do sukcesu jest dawanie konkretnej wartości, angażowanie i animowanie osób najaktywniej związanych z Twoją firmą.

Nie ulega wątpliwości, że budując strategię komunikacji marki należy skupić się m.in. na zadbaniu o odbiorców naszych komunikatów. Poniższy tekst to analiza budowy społeczności na przykładzie Just Join IT i Rocket Jobs – najpopularniejszego w Polsce portalu pracy dedykowanego branży IT i pierwszego w naszym kraju job boardowi dla marketingu i nowoczesnej sprzedaży. Społeczności, która stała się naszą główną siłą i znakiem rozpoznawczym. 

Just Join IT: 30K subskrybentów + grupy:

 


+ Grupy Programiści Polska Developers Poland Rocket Jobs: 9K subskrybentów + grupy:

 


 

Społeczność to wszyscy ci, którzy mają wartościowy powód, aby pozostać z Twoją marką w kontakcie. Nie muszą być Twoimi klientami – zresztą nie w każdym biznesie byłoby to stosowne określenie. 

Zalety bycia w kontakcie z takimi osobami są olbrzymie: 

  • dyskusja na temat oferowanych przez Ciebie usług/produktów,
  • branie udziału w rozwijaniu Twojego biznesu (feedback, propozycje zmian),
  • polecanie Twoich usług (marketing szeptany),
  • regularne korzystanie z oferowanych przez Ciebie usług.

Nie monetyzuj na siłę! 

Podstawowym błędem wielu firm zabierających się za budowę społeczności marek jest próba nachalnego wciskania jej swoich produktów. Zastanów się, czy nowe akcje marketingowe lub funkcjonalności, które tworzysz, muszą dawać Ci konkretny profit finansowy. Czasem  najważniejszym spoiwem jest dawanie konkretnej wartości, czyli np. wiedzy. Jednym z czynników, które okazały się krokiem milowym w rozwoju Just Join IT, okazał się cykl live-streamów z polskimi programistami pracującymi na całym świecie dla topowych marek....

Pełny artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Załóż konto lub zaloguj się do portalu i czytaj materiały bez ograniczeń.
Czekają na Ciebie inspirujące treści dotyczące prowadzenia komunikacji i promocji w mediach społecznościowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy