Przede wszystkim… społeczność!

Case study

Budowanie własnej społeczności to ogromna, często niedoceniana siła stanowiąca o wartości danej marki. Kluczem do sukcesu jest dawanie konkretnej wartości, angażowanie i animowanie osób najaktywniej związanych z Twoją firmą.

Nie ulega wątpliwości, że budując strategię komunikacji marki należy skupić się m.in. na zadbaniu o odbiorców naszych komunikatów. Poniższy tekst to analiza budowy społeczności na przykładzie Just Join IT i Rocket Jobs – najpopularniejszego w Polsce portalu pracy dedykowanego branży IT i pierwszego w naszym kraju job boardowi dla marketingu i nowoczesnej sprzedaży. Społeczności, która stała się naszą główną siłą i znakiem rozpoznawczym. 

Just Join IT: 30K subskrybentów + grupy:

 

POLECAMY


+ Grupy Programiści Polska Developers Poland Rocket Jobs: 9K subskrybentów + grupy:

 


 

Społeczność to wszyscy ci, którzy mają wartościowy powód, aby pozostać z Twoją marką w kontakcie. Nie muszą być Twoimi klientami – zresztą nie w każdym biznesie byłoby to stosowne określenie. 

Zalety bycia w kontakcie z takimi osobami są olbrzymie: 

  • dyskusja na temat oferowanych przez Ciebie usług/produktów,
  • branie udziału w rozwijaniu Twojego biznesu (feedback, propozycje zmian),
  • polecanie Twoich usług (marketing szeptany),
  • regularne korzystanie z oferowanych przez Ciebie usług.

Nie monetyzuj na siłę! 

Podstawowym błędem wielu firm zabierających się za budowę społeczności marek jest próba nachalnego wciskania jej swoich produktów. Zastanów się, czy nowe akcje marketingowe lub funkcjonalności, które tworzysz, muszą dawać Ci konkretny profit finansowy. Czasem  najważniejszym spoiwem jest dawanie konkretnej wartości, czyli np. wiedzy. Jednym z czynników, które okazały się krokiem milowym w rozwoju Just Join IT, okazał się cykl live-streamów z polskimi programistami pracującymi na całym świecie dla topowych marek. Zdecydowaliśmy się porozmawiać o karierze z osobami, które niewątpliwie osiągnęły sukces w swojej dziedzinie, jak np. Konrad Malawski, który buduje bibliotekę Javy w Tokio. Widzowie mogli natomiast zadawać prelegentowi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy