Poradnik formatów contentu wideo - jak tworzyć angażującą treść?

Temat numeru

YouTube to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Według podsumowania wyników kanałów z sieci LifeTube w 2021 r. użytkownicy poświęcają średnio 5 min i 27 s na obejrzenie jednego wideo na YouTubie. Łączny czas oglądania dziennie treści na tej platformie to, według wyników badania firmy analitycznej Sensor Tower, aż 1 godz. i 9 min.

Duże zaangażowanie w treści na YouTubie sprawia, że pojawia się tu coraz większa liczba twórców, którzy chcą dotrzeć do widzów ze swoimi filmami. Z tego względu ważne jest, aby tworzyć angażujące treści, które pozwolą na przyciągnięcie widzów na dłużej. WatchTime jest jednym z najważniejszych wskaźników na platformie, dlatego – jeżeli chcemy, żeby algorytm był dla nas łaskawy, a nasze firmy docierały do maksymalnej liczby odbiorców – musimy tworzyć angażujące treści. 

POLECAMY

Określenie targetu

Pierwsza czynność, którą powinniśmy wykonać, jeżeli chcemy tworzyć angażujące treści, jest określenie naszego targetu. Kluczowe pytanie brzmi: do kogo kierujemy nasze treści? Zupełnie innymi widzami są osoby, które oglądają filmy o tematyce beauty, a jeszcze innymi oglądające materiały z nowinkami technologicznymi. Im lepiej określimy naszego odbiorcę, tym łatwiej nam będzie tworzyć treści, które mogą go zainteresować. Co warto o nim wiedzieć? Oprócz wieku czy płci powinniśmy określić również jego zainteresowania, które mają znaczący wpływ na materiały wyszukiwane przez niego na platformie. Mając te wszystkie dane, jesteśmy w stanie nie tylko dobrać tematykę naszy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy