PINTEREST DLA AMBITNYCH – w jaki sposób realizować kampanie performance?

Temat numeru

Pinterest nazywa sam siebie „jedyną platformą, na której reklamy są sprawą dodatkową”, a mimo to oferuje szereg narzędzi reklamowych, dzięki którym możesz dotrzeć do 4,23 mln użytkowników w Polsce[1] . Co istotne, pinnerzy korzystają z platformy po to, by znaleźć inspirację do kolejnego projektu, odkryć nowe produkty lub pomysły. Dzięki temu są bardzo atrakcyjną grupą docelową dla reklamodawców

Sprawdź również pokrewny artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Reklamy dopracowane wizualnie

Chcąc realizować skuteczne kampanie reklamowe na Pintereście, musisz zrozumieć jego użytkowników i ich upodobania. Pinterest jest platformą typowo wizualną, przepełnioną pięknymi zdjęciami, infografikami i prostymi filmami, które opierają się na obrazie, który z łatwością zrozumiesz bez włączania dźwięku. Użytkownicy szukają tam inspirujących treści powiązanych z tematyką ich zainteresowań, którą określają przez wpisanie wybranej przez siebie frazy w wyszukiwarkę platformy. Pomiędzy organicznymi wynikami wyszukiwania znajdują się treści sponsorowane, które wyglądają dość naturalnie i „wtapiają się” w pozostałe Piny.

Pinterest oferuje kilka rodzajów reklam. Znajomość ich możliwości jest kluczowa dla podjęcia decyzji, który z nich jest najlepszy dla Twojej marki. Krótką charakterystykę dostępnych formatów reklamowych znajdziesz w ramce „Formaty reklamowe”.

Zacznij od celu

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku kampanii performance’owych na innych platformach, musisz określić cel swoich działań reklamowych. Reklamę na Pintereście możesz wykorzystać na każdym etapie lejka marketingowego, zaczynając od budowania świadomości marki. Na tym etapie masz do wyboru dwa cele reklamowe: świadomość ma...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy