Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

4 kwietnia 2019

NR 44 (Luty 2019)

Pierwsza polska kampania na pornhubie - case study

0 161

Pod koniec 2018 r. w Polsce istniało ok. 30 tys. sklepów internetowych. Żeby się wyróżnić na tle konkurencji, coraz więcej firm zaczyna szukać nowych miejsc do działań reklamowych: tak było kiedyś z Solgazem 
na Wykopie i tak też jest teraz z x-komem na Pornhubie.

Pomysł na kampanię

Końcówka roku jest najgorętszym czasem dla całej branży e-commerce. Każdy sklep czeka na Black Friday i okres świąteczny, dlatego ważne jest, by zwrócić uwagę na swój brand jeszcze przed tymi świętami wyprzedaży. Zacząłem więc przeglądać naszą ofertę w poszukiwaniu produktów, które nigdy nie są głównymi bohaterami reklamowych historii: przewijały się tu skanery, ładowarki, klawiatury i myszki. Żaden z tych produktów nie zasługuje na miano najciekawszego na świecie, więc podjęcie się tego wyzwania sprawiło mi jeszcze większą satysfakcję.
Teraz trzeba było zacząć szukać inspiracji: najważniejsze, żeby były jak najbardziej oderwane od tego, co robimy na co dzień. Tworzenie map myśli też jest bardzo przydatne, np. skaner – kopiowanie czegoś – 
drukarka do pieniędzy, albo z czasów, kiedy pracowałem w firmie produkującej AGD: okap – wciąganie – premiera trzeciego sezonu Narcos (i to naprawdę zadziałało!). W międzyczasie przypomniałem sobie, że na DMEXCO w Kolonii (konferencja i targi marketingowe) Pornhub miał swoje stoisko, na którym zrobiłem sobie nawet zdjęcie na Instagrama. Połączyłem fakty i wyszła mi historia:

 

Rys. 1. Jedna z kreacji reklamowych x-kom na pornhub



Teraz trzeba było zacząć szukać inspiracji: najważniejsze, żeby były jak najbardziej oderwane od tego, co robimy na co dzień. Tworzenie map myśli też jest bardzo przydatne, np. skaner – kopiowanie czegoś – drukarka do pieniędzy, albo z czasów, kiedy pracowałem w firmie produkującej AGD: okap – wciąganie – premiera trzeciego sezonu Narcos (i to naprawdę zadziałało!). W międzyczasie przypomniałem sobie, że na DMEXCO w Kolonii (konferencja i targi marketingowe) Pornhub miał swoje stoisko, na którym zrobiłem sobie nawet zdjęcie na Instagrama. Połączyłem fakty i wyszła mi historia:

  1. Wszyscy producenci tworzą sprzęt dla praworęcznych.
  2. Leworęczni są wykluczeni.
  3. Stworzymy więc akcję społeczną przeciwko dyskryminacji.
  4. A tak się składa, że najwięcej osób korzystających z myszki lewą ręką jest na Pornhubie. 

Uruchomienie reklamy na Pornhubie

Firmą obsługującą wszystkie reklamy na Pornhubie (i innych serwisach z grupy) jest trafficjunky.com – taka uboga wersja Google Adwords. Zakładamy tam konto firmowe, podajemy dane karty kredytowej i dalej jest bardzo łatwo:

1. Wybierasz serwis z grupy, na którym chcesz się promować. To jednocześnie określa formaty, w jakich możesz się reklamować. U nas padło tylko na Pornhub ze względu na jego dobry wizerunek (rys. 2).
 

Rys. 2. Pierwszy krok to wybór platformy reklamowej


2. Tworzysz nową kampanię, nazywając ją (rys. 3).
 

Rys. 3. Wprowadzenie nazwy kampanii



3. Wybierasz targety (u nas padło na tematykę związaną z x-kom, czyli geek, gamer, Lara Croft itd.). Przy okazji sprawdziłem z ciekawości takie słowa kluczowe jak marketer i social media worker. Trudno uwierzyć, ale są takie i mają się dobrze. Sprawdzałem ocz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy