Pod koniec 2018 r. w Polsce istniało ok. 30 tys. sklepów internetowych. Żeby się wyróżnić na tle konkurencji, coraz więcej firm zaczyna szukać nowych miejsc do działań reklamowych: tak było kiedyś z Solgazem
na Wykopie i tak też jest teraz z x-komem na Pornhubie.
Pomysł na kampanię
Końcówka roku jest najgorętszym czasem dla całej branży e-commerce. Każdy sklep czeka na Black Friday i okres świąteczny, dlatego ważne jest, by zwrócić uwagę na swój brand jeszcze przed tymi świętami wyprzedaży. Zacząłem więc przeglądać naszą ofertę w poszukiwaniu produktów, które nigdy nie są głównymi bohaterami reklamowych historii: przewijały się tu skanery, ładowarki, klawiatury i myszki. Żaden z tych produktów nie zasługuje na miano najciekawszego na świecie, więc podjęcie się tego wyzwania sprawiło mi jeszcze większą satysfakcję.
Teraz trzeba było zacząć szukać inspiracji: najważniejsze, żeby były jak najbardziej oderwane od tego, co robimy na co dzień. Tworzenie map myśli też jest bardzo przydatne, np. skaner – kopiowanie czegoś –
drukarka do pieniędzy, albo z czasów, kiedy pracowałem w firmie produkującej AGD: okap – wciąganie – premiera trzeciego sezonu Narcos (i to naprawdę zadziałało!). W międzyczasie przypomniałem sobie, że na DMEXCO w Kolonii (konferencja i targi marketingowe) Pornhub miał swoje stoisko, na którym zrobiłem sobie nawet zdjęcie na Instagrama. Połączyłem fakty i wyszła mi historia:
POLECAMY

Teraz trzeba było zacząć szukać inspiracji: najważniejsze, żeby były jak najbardziej oderwane od tego, co robimy na co dzień. Tworzenie map myśli też jest bardzo przydatne, np. skaner – kopiowanie czegoś – drukarka do pieniędzy, albo z czasów, kiedy pracowałem w firmie produkującej AGD: okap – wciąganie – premiera trzeciego sezonu Narcos (i to naprawdę zadziałało!). W międzyczasie przypomniałem sobie, że na DMEXCO w Kolonii (konferencja i targi marketingowe) Pornhub miał swoje stoisko, na którym zrobiłem sobie nawet zdjęcie na Instagrama. Połączyłem fakty i wyszła mi historia:
- Wszyscy producenci tworzą sprzęt dla praworęcznych.
- Leworęczni są wykluczeni.
- Stworzymy więc akcję społeczną przeciwko dyskryminacji.
- A tak się składa, że najwięcej osób korzystających z myszki lewą ręką jest na Pornhubie.
Uruchomienie reklamy na Pornhubie
Firmą obsługującą wszystkie reklamy na Pornhubie (i innych serwisach z grupy) jest trafficjunky.com – taka uboga wersja Google Adwords. Zakładamy tam konto firmowe, podajemy dane karty kredytowej i dalej jest bardzo łatwo:
1. Wybierasz serwis z grupy, na którym chcesz się promować. To jednocześnie określa formaty, w jakich możesz się reklamować. U nas padło tylko na Pornhub ze względu na jego dobry wizerunek (rys. 2).

2. Tworzysz nową kampanię, nazywając ją (rys. 3).

3. Wybierasz targety (u nas padło na tematykę związaną z x-kom, czyli geek, gamer, Lara Croft itd.). Przy okazji sprawdziłem z ciekawości takie słowa kluczowe jak marketer i social media worker. Trudno uwierzyć, ale są takie i mają się dobrze. Sprawdzałem oczywiście w systemie reklamowym (rys. 4).

4. Dodajesz reklamy według wytycznych narzędzia. My wybraliśmy tylko komputery PC i duże formaty (rys. 5).

5. Wpłacasz, i już. Serio, to wszystko. Banalnie proste! Na całość wydaliśmy 300 dolarów, co i tak było kwotą zbyt wysoką. Ze względu na małą konkurencję reklamy są tam bardzo tanie (rys. 6).

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!