Prowadzę działania z influencerami już od kilku lat – jako marketer. Jeszcze dłużej uważnie pod tym względem przyglądam się temu, co się w dzieje w mojej branży, czyli branży rolniczej – jako blogerka. Zanim przejdę do odpowiedzi na pytania zawarte we wstępie, muszę Was uprzedzić. Influencer marketing (który wg mnie powinien nosić bardziej odpowiednią nazwę – influencer relations) potrafi przynosić firmom genialne efekty – wzmocnić sam brand, sprzedaż czy znacznie poprawić relacje na linii firma – odbiorcy. Aby to nastąpiło, nie wystarczy tylko znaleźć twórcę, zapłacić lub umówić się na dobry barter, opublikować post i czekać, aż nasz CRM oszaleje ze szczęścia na widok nowych klientów. Potrzebna jest dobra strategia i jeszcze lepsze wdrożenie. Szczególnie w branżach bardziej niszowych. Tam, gdzie trudniej przekonać do siebie klientów, a niekiedy wręcz ciężko jasno i wprost mówić o produktach. Świadomość tego wyzwania to już sporo. Pozwoli ona lepiej przygotować się do działania i uniknąć straty pieniędzy oraz czasu.
POLECAMY
Od czego zacząć?
Według portalu Business2Community aż 73% marketerów deklaruje, że największym wyzwaniem w influencer marketingu jest identyfikacja właściwej osoby do współpracy. Można śmiało założyć, ze ten wskaźnik rośnie w branżach uznanych za niszowe. Znalezienie influencera to na pewno nie jest zadanie łatwe, ale absolutnie kluczowe. Zanim jeszcze zaczniesz research, określ i zapisz swoje cele biznesowe.
Cel
Dobrze zastanów się, w jakim celu będziesz prowad...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!