Niszowe branże a influencer marketing – czy warto?

Influencer marketing

Słyszę całkiem uzasadnione wątpliwości od przedstawicieli niszowych branż, czy warto w ogóle podejmować współprace z influencerami. Czy to zadziała, jeśli produkt ciężko promować nawet tradycyjnymi metodami? Ten artykuł nie tylko odpowie na te pytania, ale także podpowie, jak to zrobić. 

Prowadzę działania z influencerami już od kilku lat – jako marketer. Jeszcze dłużej uważnie pod tym względem przyglądam się temu, co się w dzieje w mojej branży, czyli branży rolniczej – jako blogerka. Zanim przejdę do odpowiedzi na pytania zawarte we wstępie, muszę Was uprzedzić. Influencer marketing (który wg mnie powinien nosić bardziej odpowiednią nazwę – influencer relations) potrafi przynosić firmom genialne efekty – wzmocnić sam brand, sprzedaż czy znacznie poprawić relacje na linii firma – odbiorcy. Aby to nastąpiło, nie wystarczy tylko znaleźć twórcę, zapłacić lub umówić się na dobry barter, opublikować post i czekać, aż nasz CRM oszaleje ze szczęścia na widok nowych klientów. Potrzebna jest dobra strategia i jeszcze lepsze wdrożenie. Szczególnie w branżach bardziej niszowych. Tam, gdzie trudniej przekonać do siebie klientów, a niekiedy wręcz ciężko jasno i wprost mówić o produktach. Świadomość tego wyzwania to już sporo. Pozwoli ona lepiej przygotować się do działania i uniknąć straty pieniędzy oraz czasu. 

POLECAMY


Od czego zacząć?


Według portalu Business2Community aż 73% marketerów deklaruje, że największym wyzwaniem w influencer marketingu jest identyfikacja właściwej osoby do współpracy. Można śmiało założyć, ze ten wskaźnik rośnie w branżach uznanych za niszowe. Znalezienie influencera to na pewno nie jest zadanie łatwe, ale absolutnie kluczowe. Zanim jeszcze zaczniesz research, określ i zapisz swoje cele biznesowe.

Cel
Dobrze zastanów się, w jakim celu będziesz prowadz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy